#1 Skrevet August 8, 2009 Dette er jo ikke nytt for noen.. men, noen som har forslag på hvordan man kan finne ut hvem som fjusker? Den er ikke helt kaputt, fungerer ok til ladetrykket kommer. Og sies det ikke at det er en som stort sett ryker før de andre? 4- ern eller 5- ern? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 9, 2009 Var 4`ern på min. Men hvis den ikke går ujevnt på tomgang er det jo litt vanskeligere å feilsøke, men du kan jo uansett ta av fuelinjector koplingene etter tur å høre når bilen går jevnest ujevnt under kjøring hvis du skjønner? Tok ikke sjangsen på å skru ut en og en coil i toppdekselet mitt da ledningene var så sprø at jeg tenkte det ville gjøre vondt verre. Fikk tak i en ny topp med coiler til 1500,- her på forumet som gjore susen. Men ikke glem at pos`ene også kan være en årsak til feilen din...! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 9, 2009 Kan også være pluggene som er for gamle. Hvis det er over 20.000km/4år siden du byttet dem (på original effekt/turbo), kjøp nye plugger. Hvis du måler alle coilenes primær og sekundær vikling + overslag fra disse til jord, så kan du se om en eller flere av målingene skiller seg ut. En test som alltid fungerer men krever litt av "analysøren", er å kjøre motoren til feilen oppstår, holde den her en liten stund, stoppe motoren og trille inn til siden, for så å analysere pluggene. Da finner du ut hvilken sylinder det er og hva som er galt...mangelfull tenning, ikke bensin.... Det er ikke alltid lett å finne en feil som kommer og går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 9, 2009 Tipper pluggene er max 10.000km gamle.. Det med stoppe trikset var jo egentlig et brukbart forslag da!! Den for ganske sikkert bensin.. det ryker svart når den begynner å fjuske og innimellom skikkelig stikkflamme.. Kjøpte ei coilrekke som skulle være i orden jeg også, men skeptisk.. Men ettersom jeg da har 2 coilrekker som ikke funker 100% så hadde det kanskje gått ann å få til 1 som virker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...