Vento 1,6 stopper etter 3-6min kjøring

Anbefalte innlegg

Min Vento sliter med spøkelser... Har i det siste hatt problem med at bilen stopper av og til rett før tempmåleren når 90grader. Hyppigheten er svært varierende(fra dags til måneds mellomrom) og det er forbanna irriterende - og farlig på feil sted...Typisk 3-6min etter oppstart. ABS og oljelampe lyser og motoren kutter. Jeg kan deretter vente og starte bilen igjen og alt fungerer som normalt eller den kan bli kranglete å stoppe igjen. Bilen har ikke stoppet mer enn 10min etter oppstart og derfor ikke på langtur etc.

Jeg byttet tidligere i år tenningslåsen i forbindelse med at en krets falt ut. Trodde at også problemet med at bilen stoppet hadde forsvunnet, men det har kommet tilbake. Hyppigheten er svært varierende(fra dags til måneds mellomrom) og det er forbanna irriterende - og farlig på feil sted...

Bilen er ellers mer eller mindre strøken og feilfri. Vento 1,6 GL.

Er dette et vanlig problem på disse bilene? All tips mottas med takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg slet med liknende symptomer på min `96 Vento 1,6 tidligere i vinter. Den bare kuttet, med lysene i dashen lysende. Det det vise seg å være var at hovedreleet var gåent. Fikk bytta dette og etter har jeg ikke merket noe til det.

Jeg hørte mye klikking fra dette releet idet motoren kutta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.