Anbefalte innlegg

Har en 85 2er 16vkr. Og sliter litt med motoren. Når jeg starter den så dæver den med en gang, Og holder jeg den litt tutall på den så fusker den litt. men hvis jeg kjører og drar på litt så går den helt fint. men værre når jeg har lavt turtall. Tenning og alt virker fint. nye plugger, rotor og fordeler lokk er/ ser bra ut. Tenkte på tenings modulen. om det kunne vært den. Også lurte jeg på hva den vakium slangen som er på hjernen er til. og hva den justeringa gjør..? svar råd hadde vært gull:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tomgangsregulatoren helt sikkert. Et svakt punkt på disse det, og jeg hadde samme problemet på min. Måtte huske mellomgass når jeg giret og sto i kryss...

Du ser den "bortenfor" innsuget, rett til venstre/for det røde 16V-merket (mot torpedoveggen slik bildet er tatt):

motor.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

der ja:D Takker:D skal jeg få byttet den og se jeg:D takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

der ja:D Takker:D skal jeg få byttet den og se jeg:D takker for svar

Bare hyggelig. Noen har suksess med å vaske disse rene, men ikke alle det hjelper på.

Du kan sjekke om den er OK ved å få noen andre til å skru på tenninga mens du står over isv (Idle Stabilizer Valve) og lytter om den summer da. Hvis ikke = defekt. Kan også prøve å nappe av ledningen og se om den går bedre da.

Er en rimelig dyr del, på BilXtra kom den opp med den nette sum av godt over kr. 3.000,-

Godt mulig den er billigere på Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

disse er desværre en svakhet på alle golfer...i tillegg til at forgasser motor er det ALLTID noe man har å pille på for å få den 100%

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru av tomgangsregulatoren og rens den i f.eks etanol (som f.eks konsentrert spylevæske, rødsprit, etc.

Spray litt wd-40 eller lignende til slutt.

Sjekk også at den faktisk får 12volt når den skal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.