Åpent luftfilter/dump ventil 1.8T

Anbefalte innlegg

Hei!

Igår kjøpte jeg min første audi en A4 turbo quattro avant 2002 mod (er vel b6 det heter? eller er det b5?)

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=18374778

Så er HELT fersk på dette audi greiene:P hehe

Jeg kunne tenkt meg åpent luftfilter lyden, men er ikke sikker på om lmm tåler åpent luftfilter??

Eller er det noen dumpventiler som kan anbefales (uten for mye lyd, bare litt sånn beskjeden lyd ala lyden med åpent luftfilter)?

Noen som vet om hvor man får FMIC kit til denne modellen?

Er det noen motormessige forskjeller på b5 og b6 audi? eller er det bare utseende messig?

Mvh

Bjørn M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei , Gratulerer med bil. Konfilter går bra ja , bare pass på att du kjøper ett tørt filter. Slik som når jeg chippet bilen min fikk jeg med det samme ett tørt filter fra TS , dette er da ikke smurt inn med olje som er kjent for og drepe lmm. Kan anbefale deg en resirkventil fks Forge istedet for dump , da man helst skal ha hiddensprut om man vil bruke dumpventil. Men selvfølgelig du kan bruke dumpventil om du vil. Men da kan man vell bli plaget med att bilen fjusker litt pga att lmm måler opp att motoren får så så mye luft , også blir alt dumpet når du trykker inn clutch/slipper gassen istedet for att halvparten går til resirk igjen. Er forøvrig en B6 du har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei , Gratulerer med bil. Konfilter går bra ja , bare pass på att du kjøper ett tørt filter. Slik som når jeg chippet bilen min fikk jeg med det samme ett tørt filter fra TS , dette er da ikke smurt inn med olje som er kjent for og drepe lmm. Kan anbefale deg en resirkventil fks Forge istedet for dump , da man helst skal ha hiddensprut om man vil bruke dumpventil. Men selvfølgelig du kan bruke dumpventil om du vil. Men da kan man vell bli plaget med att bilen fjusker litt pga att lmm måler opp att motoren får så så mye luft , også blir alt dumpet når du trykker inn clutch/slipper gassen istedet for att halvparten går til resirk igjen. Er forøvrig en B6 du har.

Tusen takk!

Toppers, liker det utseende åpent luftfilter gir motoromet, også den lyden du får:)

Dry filter it is;)

Hvor får jeg kjøpt en sånn forge resirk da? jeg erstatter den orginale plastikk resirken med denne sant?

Har hørt at den bør byttes ved chipping da den ikke tåler økt trykk så bra?

Kan jeg bytte ut den magnet ventilen som regulerer trykket orginalt med en manuell/elektrisk en uten at det blir noen problemer?

Det var en dunge spr. mål:P hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.