#1 Skrevet August 9, 2009 Bilen er chippa på chiptrim for ca 1 mnd siden Monterte turbotrykksmåler her om dagen å fikk se at den er utrolig treig til å bygge trykk Ved ca 4500 får jeg fult turbotrykk som er 0,5-0,6 ca. er billigdritt autogage. Trodde chippa biler skulle gå på ca 1 bar? Jeg trykktesta systemet, (Plugga igjen ved lmm med en sprayboks, å plugga oljeåndinga med en skrutrekker) det virker tett, men jeg hørte en slags svak boblelyd fra motoren et sted: klø : hørtes litt som du blåser i et sugerør som er under vann: rolleyes Det ryker litt når den blir starta opp når den har stått natta over, men det ryker i max 1 min. turbo som er gåen? Prøvde først å trykkteste uten å plugge olje åndinga men da gikk lufta ut bak torpedoveggen. regner med at det er normalt? siden det ikke normalt skal være trykk der:p Kan det være denne magnetventilen som tuller? n70 eller hva den heter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 9, 2009 Prøv å sjekke oljeåndinga i bakkant mot torpedoveggen, kanskje du har ett sprukket rør der. Er i allefall "vanlig" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 9, 2009 Hehe! Den boblinga medførte ekstreme mengder eksos i mitt tilfelle, så du er nok heldig der - selv om det roer seg etter hvert. Er nok uansett ikke turbo som er gåen, men du har sikkert fått presset inn litt olje i turbo som skal brennes og fyke ut før det slutter å ryke. (er vel en eller annen ventil som også skal kobles fra for å hindre detta?) Men, når du trykktesta, hørte du noe suselyd noe annet sted, f.eks ved oljeåndinga? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 9, 2009 ja altså, mellom lmm og turbo, sitter det en slags ventil (tilbakeslagsventil?) som går til oljeåndinga, har jeg riktig? den plugget jeg når jeg trykktestet. Hørte ikke noe susing når jeg kjørte inn trykk. Hvis jeg ikke plugga oljeåndinga så hørte jeg susing bak ved torpedoveggen. prøvde å kjøre med plugga oljeånding, å det virka som jeg fikk raskere turbotrkk ?!? Men den steg ikke noe særlig over 0,5-0,6 robin: Det har altid ryki når jeg har starta opp, Så derfor jeg lurte på om turbo var gåen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...