Hva burde man se etter ved kjøp av ny bruktbil?

Anbefalte innlegg

God kveld

Har nå i dag en A4, 1.6liters sedan. Den skulle jeg bytte ut med en Audi 100, men det ble nå heller en Audi A6.

Audi A6 som jeg ønsker meg er en 1.8T, rundt 1998-1999 modell. Men det jeg ønsker å vite er hva jeg burde se etter, hva slags sykdommer har de bilene og hva bør jeg holde meg unna?

Takker for alle svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Manuelle kasser holder lengre enn Tiptronic, og koster mindre i vedlikehold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Manuelle kasser holder lengre enn Tiptronic, og koster mindre i vedlikehold.

Ja, den har jeg også hørt ifra en kamerat. Godt med automat, men blir nok en manuel kasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

avantene med navi, der har gps antennen en tendens til og bli ødelagt.. var det på min da jeg kjøpte den, 1999 mod.

finner nye på ebay til 150 kr :)

er greit og se etter rust nederst på dørene under listen, så har jeg hørt at trykkplaten i clutchen har en tendens til og knekke (?) holder på og bytte clutch på min for øyeblikket :( hehe men ikke av den årsaken ;)

Bilene med full FIS display, der har displayene en tendens til og miste pixler.. er mange oppskrifter på nett for og fixe det, har prøvd dem på min og endte med helt dødt display. kjøpte ett brukt på høggern til 1800 ;) enkel fiks med vag-com ;)

det jeg kommer på i farten.. ellers er d vanlige med forstilling, reg reim, service osv. osv ;) hehe

A6 er en utrulig god bil med mye kjørekomfort sammenlignet med A4 ;) Angrer ikke på kjøpet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker Audien jeg har idag. Veldig god å kjøre, spes med det justerbare senkesettet og 225/40 på 18" dekk. Henger fint på veien, men er den 1.6 liters motoren som ikke holder. Vil ha noe som er litt (mye) sterkere.

Tenkte da på en 1.8T med chip, K&N filter, nytt eksos. Kanskje jeg havner på 200hk et sted. Kanskje sette inn (større) intercooler

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er nok 1.8T god for litt mer morro ja :) men vil anbefale deg å kjøpe en med sports understell, og ikke senke den ;)

er en som har opplevd at bilen satt bedere på veien med org understell :) kanskje dårlig senkesett ;)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=162994

Jeg likte også A4 veldig godt :) men jeg syntes A6 en er mye bedre :)

jeg syntes dieselen går godt med chip ;) men 200 bensin hester er ikke til og uønsket heller ;) hehe Blir grom bil det :) Lykke til på leitingen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk :)

Det å senke bilen står ikke øverst på lista. Først skal jeg få mer effekt i bilen. Etter det så blir det lyd/anlegg. Og hvis jeg merker at bilen går greit med det originale som sitter på bilen så senker jeg ikke bilen.. Da kjører jeg heller originalt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.