Anbefalte innlegg

Har noen 9x16 RH Cup felger.. Må ha nye dekk der og ser det sitter 205/45-16 på nå. MEn er litt for mye strekk i forhold til hva jeg vil ha. Hvordan vil det være med 215/40-16?

Jada, jeg er sikkert teit og dum og kjip og alt det der, men bilen blir brukt på arbeidsplasser, så strekk som ville helvette gidder jeg ikke ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bil?

har du god plass så er jo 215/40 er jo safe.. Ellers så er det 215/35 hvis du sliter med plassen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bil?

har du god plass så er jo 215/40 er jo safe.. Ellers så er det 215/35 hvis du sliter med plassen :)

Caddy'en da veitu : flau :: haha : Den får gewinde etterhvert å..heh

Men da blir det nok 215/40.... og 195/45-16 på 7.5" felg forran...Det som står felga på bilen nå, og syns det er greit. Sitter 205/45 på RH felgene, og det er litt vel mye gummi syns jeg.. Kanskje med praktisk men.. Skulle sett hvordan 215/40 ble på bakfelgen : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se på bildet av E30ven min i signaturen. Toyo 215/40 på 9x16

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

se på bildet av E30ven min i signaturen. Toyo 215/40 på 9x16

Ja se der.. Det holder tenker jeg.. Blir ca likt som forran da:) Takker;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/45-16

beading4.jpg

215/40-16

IMG_5025.jpg

IMG_4799.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takkær ;) Blir nok 215 da ja :) Må jo ha litt strekk... 225 blir vel draghjul det da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 215/35 på rallyen min tidligere og det var helt perfekt på 9x16. Desverre så er de dekkene dobbel pris på i forhold til 215/40 hos dekkonline.com, og når jeg måtte ha til to sett felger i vinter, så kjøpte jeg 215/40 og det ble greit nok:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 215/35 på rallyen min tidligere og det var helt perfekt på 9x16. Desverre så er de dekkene dobbel pris på i forhold til 215/40 hos dekkonline.com, og når jeg måtte ha til to sett felger i vinter, så kjøpte jeg 215/40 og det ble greit nok:)

Er som sagt arbeidsbil som går på byggeplasset etc.. Så greit med litt gummi =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det bestilt 2x 195/45-16 og 2x 215/40-16.. Så håper vi det blir bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vrengt på 215/40 på 9" felgen.. Nankang NS-2.. Ble litt mer strekk enn jeg hadde "håpet" på.. Felgen er 5mm på UTSIDEN av dekket :P Lurer da på om 225/40 av samme merke vil gi litt mindre strekk. Noe mer likt bildene til Kristian..

Men samtidig så er 195/45 på 7.5" framfelg for lite strekk igjen. Pirellidekka jeg hadde på forrige 7.5x16 felga mine var perfekt strekk, med tanke på hvor bilen blir brukt.. Men er det noe poeng å prøve 195/40-16 da?

DSC00887.jpg

DSC00886.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil det bli med 225/40-16 da? Evt 225/45 ? ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dødt som i grava..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke helt hvorfor du skal ha enda breiere dekk. Er jaggu ikke mye strekk på den 9" felgen du har synes nå jeg. Hadde helt klart kjørt med det slik, evnt gått ned på dekkbredde for mere strekk. JA, vet det skal stå på arbeidsbilen din men er bare å kjøre pent og bruke huet. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke helt hvorfor du skal ha enda breiere dekk. Er jaggu ikke mye strekk på den 9" felgen du har synes nå jeg. Hadde helt klart kjørt med det slik, evnt gått ned på dekkbredde for mere strekk. JA, vet det skal stå på arbeidsbilen din men er bare å kjøre pent og bruke huet. ;)

Heh jeg gidder ikke frese rundt på arbeidsplassen med felger so mstikker på utsiden av dekka.. Hadde jeg ikke brukt den i jobb hadde jeg lett kjørt sånn..

Syns det er for mye når felgen er 6mm på utsiden av dekket .. Hvertfall når det forran ble så lite strekk som det ble.. Blir jo litt forskjell da.. Og jeg kjører til jobben ,gidder ikke måtte lure på om jeg kommer fram.. ;) Dessuten har jeg plukka av dekka og solgt dem igjen, så må ha to nye :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh jeg gidder ikke frese rundt på arbeidsplassen med felger so mstikker på utsiden av dekka.. Hadde jeg ikke brukt den i jobb hadde jeg lett kjørt sånn..

Syns det er for mye når felgen er 6mm på utsiden av dekket .. Hvertfall når det forran ble så lite strekk som det ble.. Blir jo litt forskjell da.. Og jeg kjører til jobben ,gidder ikke måtte lure på om jeg kommer fram.. ;) Dessuten har jeg plukka av dekka og solgt dem igjen, så må ha to nye :P

Kjøp smalere felger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp smalere felger?

: klø :

Er det forbudt å kjøre 9" uten å ha masse strekk eller?

Felgen er såpass bred at den fyller fint ut i hjulbuen.. HVis jeg skal ha lik felg som forran må jeg jo space ut en halvmeter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.