Anbefalte innlegg

siden de originale kammene til s4 ikke duger til effekt over 400hk er jeg på utkikk etter andre, og siden man må opp i 2000-3000+ for 7a kammer er jo KM cams litt av interesse. se linker

 

http://kmcams.com/product_info.php?cPath=22&products_id=183&osCsid=7a20fa37e290a651ff8aad4dc2113be6

 

http://kmcams.com/product_info.php?cPath=22&products_id=176&osCsid=7a20fa37e290a651ff8aad4dc2113be6

 

http://kmcams.com/product_info.php?cPath=22&products_id=149&osCsid=7a20fa37e290a651ff8aad4dc2113be6

 

http://kmcams.com/product_info.php?cPath=22&products_id=150&osCsid=7a20fa37e290a651ff8aad4dc2113be6

 

men hva skal man egentlig velge av disse? rimelig usikker. skal ha 500hk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De første, dvs Steg 1 med 265 grader i så fall. De andre er "overkill" for 500hk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok takk for svar. men noen som vet spec på org kammer? siden 265 er bra....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og si at orginale ikke er gode for mere enn 400hk er vel ikke helt riktig. Men at det finnes mere effektive alternativ er rett. Det finnes et uttal motorer med orginale AAN kammer på 500hk+.

 

Om en skal vurdere orginale 20VT kammer, så er det jo endel alternativ.

Et RS2 kam sett vil vel gi bedre flow på lavt turtall. Mens 7a gir mere på topp av skala.

 

Det enkleste vil vel være og beholde AAN på innsug, og bruke en 7A på eksos. Det kan en gjøre uten og måtte endre på timing da AAN og 7A eksos har samme timing men 1,9mm mere løft på 7A kammen.

NB! Det vil gå magert om en har fuel map for AAN og kjører på 7A kam!

 

3B/ABY/AAN:

TIMING:

Intake opens 3° after TDC, exhaust opens 42° before BDC

DURATION:

Intake 202°; Exhaust 213°; no overlap -> intake opens 12° after exhaust closes;

 

ADU:

TIMING:

Intake opens 13° after TDC, exhaust opens 24° before BDC

DURATION:

Intake 202°; Exhaust 205°; no overlap -> intake opens 12° after exhaust closes;

 

7A:

TIMING:

Intake opens 7° before TDC, exhaust opens 42° before BDC

DURATION:

Intake 224°; Exhaust 213°; no overlap -> intake opens 3° after exhaust closes;

 

ADU exhaust on 3B/ABY/AAN:

TIMING:

Intake opens 3° after TDC, exhaust opens 24° before BDC

DURATION:

Intake 202°; Exhaust 205°; no overlap -> intake opens 2° after exhaust closes;

 

7A exhaust on 3B/ABY/AAN:

TIMING:

Intake opens 3° after TDC, exhaust opens 42° before BDC

DURATION:

Intake 202°; Exhaust 213°; no overlap -> intake opens 12° after exhaust closes;

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har på min S4 fuel map for 7A eksos kam, men kjører nå med AAN kam. Hadde tenkt og logge litt G-tech før jeg bytter til 7A eksos kam for og se forskjellen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.