Hvordan bytte bensin slange S6 C4 AAN ?

Anbefalte innlegg

Skulle idag bytte en bensin slange som går til bensin filteret, det er den slangen med banjo skrue, den som er der nå lekker og spruter ned på manifoil og turbo, men har nå fått løsna skruen, 2 stk gummi holdere og så går slangen over tannstanga og forsvinner..

Jeg har brukt løftebukk og sett både under og over og holdt på i en og en halv time unten og finne ut..

Fant et deksel og der var 3 stk slanger koblet sammen, men det passer ikke helt med den nye slangen for den har en 180 graders sirkel som avslutning og vil da vende fremover og ikke bakover.

Noen som skjønner hva jeg mener og har gjort dette?

Setter pris på tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, har samme problemet på min S6..har kjøpt nytt rør fra filteret til railen...er jævli trangt der det ligger mellom tannstang og torpedoveggen... :-( vurderer selv å skifte det når eg skal ut med toppen..men det blir ikkje helt enda..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ut en ting jeg tester imårra, leverer inn den slangen jeg kjøpte på møller for over 1000 spenn og bare kapper den stål beskytta slangen og setter på vanlig drivstoff slange med slangeklemme, typ 7-8mm, så ser jeg om det fungerer for det var så trangt at det ser jo ut som man må ut med motor og girkasse og alle drivakslinger og tannstang for i det hele tatt og se hvor slangen går... og det skjer ikke:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dette har vært en garantisak i USA (byttet på omtrent alle S4/S6 C4) har de enten løsnet på tannstanga, eller girkassa for å komme til.. Tror nok å bare kutte av den gamle slangen og snike innpå en høyttrykks fuelslange er løsningen, ja! :P

Dremler du av 'koppene' forsiktig, er det en grei jobb å gjøre selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja, 0 problem annet enn at en dremel lager gnistrer og det er en bensin slange med bensin og over alt rundt hehe :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, litt farlig me gnister der ja :-p eg skal prøve å skifte røret når toppen er ute..trur det går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gnikket meg over med en liten baufil jeg, tar litt tid, men har siden vert potte tett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kappe jeg endene av den myke ståltråd beleagte slangen med dremel og satt på ny slange jeg fikk gratis av tess som vareprøve, vis jeg ikke har missforstått og ufrivillig stjal den. Den var 7,5mm med ståltråd beskyttelse, satt på slangeklemme og det er 100% tett, helt gratis for slangeklemmene hadde jeg liggende:)

Så da leverer jeg inn slangen til 1000 spenn på møller igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkle er ofte det beste :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.