Nylakk på "kon-kanten" i bbs-felgene..ikke bra..??

Anbefalte innlegg

Har fått pulverlakka bbs-felgene og tenkte selfølgelig ikke på å be de maskere nede i selve hullene der boltenes kon ligger an mot "kon-kanten" i felgen.

 

Har liksom fått det for meg (eller hørt det at..) det ikke skal være lakk der ettersom det blir et slags gli-lag for bolten og den kan skru seg ut...: klø :

 

Er det noen som kan si med sikkerhet at det ikke er noe problem og heller bare smokke i boltene og kjøre..?

 

Prøvde skrape vekk lakken der men sitter jo som bare det den pulverlakken..Tør ikke ta noen sjanser med disse lekkerbiskene..:P

 

Er disse her det er snakk om:

bbsrm003.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må fjerne lakken i bolthulla + senterhullet.

Går an å kakke forsiktig og ev pusse litt med smergel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må fjerne lakken i bolthulla + senterhullet.

Går an å kakke forsiktig og ev pusse litt med smergel.

 

Ja, må altså...ellers så skjer hva..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakk i senterhullet vil gjøre at du kan slite med å få felgen på bilen i det hele tatt, og lakk i bolthulla kan gjøre at hjulboltene sakte men sikkert løsner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakk i senterhullet vil gjøre at du kan slite med å få felgen på bilen i det hele tatt, og lakk i bolthulla kan gjøre at hjulboltene sakte men sikkert løsner.

 

Okei.

Har satt felgene på bilen..derfor jeg lurer.

 

Men ang senterhullet så er det da ikke noe problem ettersom de gikk fint på her..

Men får prøve ta ut en og en bolt og pusse vekk lakken da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter trekk eit par ganger du så går det nokk fint, er da lakk der på nye felger så vil ikkje tro det er noe problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg holdt på å miste begge framhjulene etter kort tid når det var pulverlakk på de. så sjekk dette uansett. etterstramming skader aldri

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er da lakk i kon på alle felger eg har men har aldri mista hjul. men ville gådd over å etter trekt eit par ganger, hadde du rett bolter da rolf?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter trekk eit par ganger du så går det nokk fint, er da lakk der på nye felger så vil ikkje tro det er noe problem

 

jeg holdt på å miste begge framhjulene etter kort tid når det var pulverlakk på de. så sjekk dette uansett. etterstramming skader aldri

 

 

Takker for tips.

Vil ikke miste disse hjula nei..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror at du ikke trenger å fjerne noe lakk. Som sagt, etterstram et par ganger, skru boltene på og av flere ganger når du har på felgene (med muttertrekker), og jeg tror lakken har blitt såpass fleksibel at det ikke kommer til å være noe problem.

 

Etter å ha lest dette, er det ihvertfall det jeg kommer til å gjøre når jeg skal ha på mine på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville brukt en forsenker med 60 grader,de har slike på omtrent alle mek.verksted. Gjort i en håndvendig å fjerne lakk med en slik en :)

forsenker.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville brukt en forsenker med 60 grader,de har slike på omtrent alle mek.verksted. Gjort i en håndvendig å fjerne lakk med en slik en :)

 

Det er feil, alle har 90 grader forsenker ikke 60 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville brukt en forsenker med 60 grader,de har slike på omtrent alle mek.verksted. Gjort i en håndvendig å fjerne lakk med en slik en :)

 

Det er feil, alle har 90 grader forsenker ikke 60 ;)

 

Kan nok ikke bruke noen slik forsenker på disse felgene..Det er nemlig ikke en "rett" kant på kônen der..den er litt rund eller buet.

Skal brukes originale hjulbolter på disse felgene ettersom de ble levert som originalt ekstrautstyr fra vag.

(Står vw-delenr på de).

Ringte og sjekket opp dette med hvilke bolter hos en vag-forhandler på mandag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er feil, alle har 90 grader forsenker ikke 60 ;)
:o ok men tanken var god da iallfall ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:o ok men tanken var god da iallfall ;)

 

Absolutt Pål :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.