Anbefalte innlegg

Hvordan er det å sette på en manuell boost controller på 1.8T motoren?

Tenker da på med hensyn til magnet ventilen eller hva det nå er som regulerer trykket orginalt?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gå greit, bare du ikke justerer høyere enn det chipen din er beregna på.

 

Husk at den gamle N75-magnetventilen din må være koblet til på kabelen fremdeles, ellers går bilen i nødmodus.

 

Har lest her at mange har fått mye jevnere turbotrykk etter å ha skiftet til manuell boostcontroller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gå greit, bare du ikke justerer høyere enn det chipen din er beregna på.

 

Husk at den gamle N75-magnetventilen din må være koblet til på kabelen fremdeles, ellers går bilen i nødmodus.

 

Har lest her at mange har fått mye jevnere turbotrykk etter å ha skiftet til manuell boostcontroller.

 

hvor sitter N75 ventilen da?

Hvilket trykk er chippen min beregna på da?:P (bremsepapirer på 194 hk)

Helt FERSK på audi serru:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før du monterer boostcontroller, må du få koplet opp en turbotrykksmåler slik at du ser hvor høyt turbotrykk chip`et er satt opp med. Eventuelt så kan du få vite trykket med å ta kontakt med de som tunet bilen din. Men turbotrykksmåler må du uansett ha, for å justere til riktig trykk med boostcontrolleren.

N75 sitter på innsugsslangen (slangen i mellom luftfilterboks og turbo).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før du monterer boostcontroller, må du få koplet opp en turbotrykksmåler slik at du ser hvor høyt turbotrykk chip`et er satt opp med. Eventuelt så kan du få vite trykket med å ta kontakt med de som tunet bilen din. Men turbotrykksmåler må du uansett ha, for å justere til riktig trykk med boostcontrolleren.

N75 sitter på innsugsslangen (slangen i mellom luftfilterboks og turbo).

 

Hadde tenkt det:) Det er det første jeg skal montere det;)

 

Hvordan regulerer egentlig N75 ventilen ladetrykket egentlig?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 er en magnetventil som er koplet med en vacumslange i mellom turboen på trykksiden og wastegaten. Den står og åpner-lukker-åpner-lukker (på signal fra motor ECU) hele tiden mens turboen lader, og slipper akkurat riktig mengde luft fram til wastegate, slik at motor får det ladetrykk som ECU spør etter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 er en magnetventil som er koplet med en vacumslange i mellom turboen på trykksiden og wastegaten. Den står og åpner-lukker-åpner-lukker (på signal fra motor ECU) hele tiden mens turboen lader, og slipper akkurat riktig mengde luft fram til wastegate, slik at motor får det ladetrykk som ECU spør etter.

 

Funker så å si som en vanlig blødeventil den da:) bortsett fra blødinga:) men da kobler jeg den manuelle boostkontrollern på de slangene som står på N75 da, åsså lar jeg den elektriske kontakten stå:)

 

Takker så mye:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MBC har vell bare to stikk, menst N75 har tre.

Så du må blende av det som går til innsugslangen.

 

Toppen av ventilen kobles på WG og bunnen på slangen fra turbo :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker så å si som en vanlig blødeventil den da:) bortsett fra blødinga:) men da kobler jeg den manuelle boostkontrollern på de slangene som står på N75 da, åsså lar jeg den elektriske kontakten stå:)

 

Takker så mye:D

 

Vil heller si at en bleedventil fungerer nesten som en n75 ;)

Hvis boostcontrolleren du kjøper kun har 2 tilkoplinger, må du gjøre som det blir sagt her oppe og blinde hullet i innsugsslangen der n75 opprinnelig stod.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil heller si at en bleedventil fungerer nesten som en n75 ;)

Hvis boostcontrolleren du kjøper kun har 2 tilkoplinger, må du gjøre som det blir sagt her oppe og blinde hullet i innsugsslangen der n75 opprinnelig stod.

 

Skal ha en sånn som har et t stykke som skal imellom wastegate actuator slangen og trykk side av turboen, som videre har en slange til en manuell bløde ventil inne i cupeen:) men må sikkert blende den alikevell:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er mitt spmål, skal n75 taes vekk, men lednings stikket være koblet til? Er det slik og forstå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, n75 må ut, hvis ikke vil den stå å åpne og lukke på innsugsslangen, og vil dermed skape "falskluft".

Hullet plugger du med f.eks en skrue som du holder på plass med en slangeklemme.

N75 kan du stripse opp i nærheten, med kontakten tilkoplet. Kontakten har man tilkoplet for å ikke generere feilkoder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, n75 må ut, hvis ikke vil den stå å åpne og lukke på innsugsslangen, og vil dermed skape "falskluft".

Hullet plugger du med f.eks en skrue som du holder på plass med en slangeklemme.

N75 kan du stripse opp i nærheten, med kontakten tilkoplet. Kontakten har man tilkoplet for å ikke generere feilkoder :)

 

Er det bare å "dra ut" N75 fra innsugslangen da? å plugge igjen hullet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det bare å "dra ut" N75 fra innsugslangen da? å plugge igjen hullet?

 

Jepp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.