problem --> trenger erfaring/komp. på S4 B5 frontfanger

Anbefalte innlegg

Han en case her...

Pga en stk ødelagt frontfanger (tidligere eier) er ny fanger innkjøpt, da uten grøftlys braketter da jeg tenkte å bruke de fra den ødlagte fangeren.

mja... så skulle jeg da montere de gamle brakettene på den nye fangeren pg det passer ikke i hele tatt: bh :

Noen som har erfaring el. på dette? Finnes det flere utgaver av fangeren eller brakettene? What to do?! : klø :

Vet det er flere her som har byttet ut A4 fanger med S4 fanger, hva har dere gjort? Bestillt fanger med ferdig monterte braketter eller monterte dere brakettene selv (fikk de løst)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo forskjell på facelift - pre facelift...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det slo meg at det kunne være en forskjell der! MEN hva er forskjellen på fangeren på FL kontra pre-FL..?!

Denne fangeren begynner å stresse meg, fikk først en japan-fanger som har frest masse hull i seg og hvis dette er feil IGJEN vet jeg ikke hva jeg gjør. Denne er allerede lakket også... : bh :

om noen i Bodø om. har kjennskap til disse fangerne er det bare å komme innom å se om dere har lyst... :tilber:

jeg blir bare stående å : klø : og får ikke gjort noe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vell helt andre tåkelys på a4 fanger i forhold til s4 så om den gammle fangeren din var org a4 så passer vell ikke verken brakkett eller lykten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er og forskjell på tåkelysene på PreFL og FL. Helt andre tåkelys bl.a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vell helt andre tåkelys på a4 fanger i forhold til s4 så om den gammle fangeren din var org a4 så passer vell ikke verken brakkett eller lykten.

den forrige var org S4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er og forskjell på tåkelysene på PreFL og FL. Helt andre tåkelys bl.a

Ja er klar over at det er ovale lykter på FL, men runde på preFL. Noen som har tilgang på delenr på fanger så jeg kan få sjekkket hvilken jeg faktisk har..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ser du vel på hullet til lyktespyler. fl har innfelt lyktespyler og pr fl har sån som ligger opp på fangeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kom jeg ikke på. Da vet jeg iallefall at jeg har både preFL fanger og preFL lyktebraketter, men passer fortsatt ikke... og det er mye avvik... doh...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet fanger på min S4, og fikk selvfølgelig samme problemstilling som deg. Ettersom dette ble oppdaget etter at fangeren var lakket var det ikke noe emne å levere fangeren tilbake til Audi forhandleren...

Jeg monterte bare over de gamle tåkelys-holderene til den nye fangeren. Mener å huske at jeg kunne borre opp pop-naglene og montere over brakettene på den nye. Kuttet bort det som var av plastik for innfestning til facelift-tåkelysene (i selve fanger-plastiken).

Alt i alt så ble det jo litt ekstra arbeid, men det synes ikke etter montering....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet fanger på min S4, og fikk selvfølgelig samme problemstilling som deg. Ettersom dette ble oppdaget etter at fangeren var lakket var det ikke noe emne å levere fangeren tilbake til Audi forhandleren...

Jeg monterte bare over de gamle tåkelys-holderene til den nye fangeren. Mener å huske at jeg kunne borre opp pop-naglene og montere over brakettene på den nye. Kuttet bort det som var av plastik for innfestning til facelift-tåkelysene (i selve fanger-plastiken).

Alt i alt så ble det jo litt ekstra arbeid, men det synes ikke etter montering....

mja, men om jeg fårstår deg rett så blir det ikke det samme i min case. Jeg hadde preFL fra før og skal fortsatt ha preFL. De gamle brakettene er derfor preFL (har vært montert på den gamle ødelagte fangeren), de er borret av og skal monteres på den nye. Dette passer da ikke... og det er mye avvik...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme tilfelle for min del.... Jeg hadde pre-facelift, og har fremdeles pre-facelift. Mulig det er forskjell på de to fangerene vi har kjøpt, men jeg fikk iallefall modifisert dette uten store problemer.

Tåkelys brakettene/holderene mener jeg å huske er festet i selve støtfanger-stålet på baksiden av støtfanger plastikken. Disse brakettene borret jeg av fra den gamle fangeren, og monterte over på den nye (facelift) fangeren. Monterte disse brakettene på igjen vha pop-nagler. Jeg tror hullene for disse naglene var ferdig-borret.

For at alt skulle passe, så måtte jeg jo kutte bort en del av plastikken inne i (bak) "grillen" til tåkelysa.

Hvis det er til hjelp, så kan jeg alltids demontere den ene grillen og ta et bilde av slik det er i dag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jan, ta noen bilder. Tror jeg har de brakettene du trenger til tåkelysa nemlig. På min FL S4 fanger så skrudde jeg tåkelys rett i selve fangeren nemlig. Men fikk med braketter da jeg bestilte fangern på møller.. Og de brakettene passer ikke i det hele tatt..

Det er ikke forskjellige fester(de du skrur i ramma på bilen som stikker ut som du skrur bjelken i) på FL og pre FL?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.