#1 Skrevet August 11, 2009 Hei, har av og til problem med hyling i reima som er kobla til AC i motorrommet. Lyden forsvinn ved innkobling av ECON, regnar med det er fordi AC anlegget stoppar. Når eg ser ned i motorrommet etter å ha skrudd av AC ser eg at hjulet heilt til venstre (sett framfrå) slurar litt når AC startar opp, og at reima og hjulet dermed lagar hyle-lyd. I forbindelse med bytte av viftereim trur eg denne reima også var bytta på Møller, så eg forstår ikkje hyle-lyden. Nokon som veit grunnen til eventuell sluring? Problemet forsvinn etter at AC har gått litt (fått opp farten kanskje?) Dersom det er reima som er for slakk, fins det en metode for å stramme? Dersom det skuldast at hjulet går dårlig, kor skal det eventuelt smøres, og med kva? Mvh, ANders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 27, 2009 fant du ut av dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2009 tja, det er nok reima til AC-anlegget som er problemet. Har ikkje fått nokon spesielle tips, anna enn at det er mulig å ta en service på AC-anlegget og dermed få smurt opp dei roterande delane (Hellanor tilbyr slik service). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 16, 2009 Jeg trodde det var reima på min, men der viste det seg at det var den elektriske vifta til ac-radiatoren som hylte. Denne kobles ut når klima står på econ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 16, 2009 Jeg trodde det var reima på min, men der viste det seg at det var den elektriske vifta til ac-radiatoren som hylte. Denne kobles ut når klima står på econ. Pluggen til denne vifta står under dekselet ved servo-tanken. prøv å koble denne ut for å se om lyden forsvinner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2009 låner tråden litt:) er usikker på om jeg har samme problem, men ved start av kald bil oppstår det en "slitt viftereimlyd" og stopper etter noen minutts gange. AC står på econ, så mulig det faktisk er slitt viftereim, men rart det stopper etter en liten stund. Er det andre muligheter?Gjelder 98 A6 1,8t AJL 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 30, 2009 Kan bare legge til at det ble sprayet "litt" wd40 i front av motoren og problemet løste seg, vist det er andre som plages:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2010 (endret) tar opp igjen denne tråden... når jeg svinger til høyre(bare høyre, i fart, med ganske stort ratt utslag) kommer det en slags "hyle lyd", akkuratt som gummi som gnir.. men når jeg slår av klima(ikke ECON, men helt av), så hører jeg ikke lyden , akkurat som at den ikke er der:P lyden er der igjen når jeg slår på klima igjen, høres kanskje litt rart ut, men sånn er det... noen som har peiling? takker for hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 23, 2010 Det høres vel ut som at vifta i varmeapparatet begynner og bli dårlig... Det er egen stramming på remma til AC kompressoren så den kan strammes om den slurer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2010 ok, men rart at jeg bare hører det når jeg svinger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2010 Jeg skal ikke garantere for det, men er det dårlig lager i vifta kan den jo lage støy / ta borti pga g-kreftene... (bare en teori) Det er jo ikke så mye annet som beveger seg i klimaanlegget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...