#1 Skrevet August 11, 2009 Jeg har nettopp kjøpt meg en 96 Audi A4 1.8 T. Den har gått ca 135000km. Denne har fått ny turbo-fmic-forge resirk dump-ny lambda og N75 valve . Problemet er dette: Når jeg gir vanlig gass lader den 0.4 bar og dette funker bra, men tramper jeg gassen i bunn så lader den opp til 0.6 bar og da begynner den og fuske: bråk :, motarbeide seg selv. Når jeg ligger jamt i feks 90 kmt hender det den nøkker litt. Dette skjer oxo noen ganger hvis jeg slipper gassen el gir gass igjen: gråter :. Vært på Audi og tatt diagnose, men fikk ikke svar på dette: klø : Så dermed spør jeg om det er noen her inne som kan hjelpe meg:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2009 LMM muligens. Koble denne ut å se om den blir kvitt nøkkingen. Ikke forvent mer enn 0,3 som maks ladetrykk uten denne innkoblet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2009 Kommer med det vanlige forslaget jeg, coiler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 12, 2009 ^^ x2! Hadde dette på min AEB motor også. Prøv coilene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 12, 2009 Lekk i vakum eller trykkslangene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 12, 2009 Har kjøpt nye coiler, venter de med posten snart håper jeg. så håper det løser problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 12, 2009 Da er coilene byttet og det hjalp ikke en dritt på trykket. Over 0.5bar så brrrr-er den og holder igjen lissom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 12, 2009 Sliter med det samme på min AAN,,, jeg starter med å bytte bensinpumpa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 13, 2009 bump. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 14, 2009 hvordan ser pluggene ut? hvordan er jorings kabelen til coilene. Blei brudd på den på min bil å da hadde jeg noe av det samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 14, 2009 Første å enkleste er å sjekke vakum og trykkslanger. Merker på min S2 at bilen fusker å holder igjen når jeg har litt lekasje i trykkslangene. Når jeg får montert alt som det skal lader den mye mere og den går mye bedre igjen. Bare ett tips om det ikke er sjekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 14, 2009 hadde samme problem på min 1,8t aeb, viste seg at det var en eller annen del som kontrollerte (med en slags slusepatent) turbotrykket inn i motor, skulle gjerne ha gitt deg ett navn på denne delen, men dessverre aner jeg ikke hva den heter men en rundt svart plastikk sak. hehe dagens tips tenker jeg når denne ble bytta med en manuell turbo xs boost controller så var det helt slutt på fjusking ved pådrag. den var helt jævelig rykkete før det ble fiksa, bare sånn for å ha sagt det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 14, 2009 hadde samme problem på min 1,8t aeb, viste seg at det var en eller annen del som kontrollerte (med en slags slusepatent) turbotrykket inn i motor, skulle gjerne ha gitt deg ett navn på denne delen, men dessverre aner jeg ikke hva den heter men en rundt svart plastikk sak. hehe dagens tips tenker jeg når denne ble bytta med en manuell turbo xs boost controller så var det helt slutt på fjusking ved pådrag. den var helt jævelig rykkete før det ble fiksa, bare sånn for å ha sagt det. Den runde svarte plastikk-saken er nok N75-ventilen Også kjent som magnetventil for ladetrykksregulering. (Som trådstarter da allerede har byttet...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 14, 2009 N75 er langt ifra noe rund plastsak..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 14, 2009 å den kan man heller ikke koble bort! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 16, 2009 AEB, viss den er chippa er kjent for å fjuske viss den kjøres på 95 oktan, prøv og fylle 98 oktan i såfall, det pleier å hjelpe på trøkket, viss ikkje kan det være masse rart, massemåler, N80, map-sensor, lufttempsensor, vakuumslanger, trykkslanger, pakning på innsugningsmanifold, bensintrykket (pumpe, filter), olje åndingen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 18, 2009 Den runde svarte plastikk-saken er nok N75-ventilen Også kjent som magnetventil for ladetrykksregulering. (Som trådstarter da allerede har byttet...) Som sagt, hadde jeg visst hva delen het så hadde det vært greit hehe. Men takk for input, da vet jeg iallefall hva den heter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 21, 2009 Gud hjelpe meg, her kommer dollarne til og få vinger skjønner jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...