#1 Skrevet August 11, 2009 Lurte paa en ting ang. Biltema spacere, gaar disse paa boltsirkel 5x130? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 11, 2009 Ja det gjør de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2009 vil ikke anbefale universal spacere. Ved 100 km/t så vibrerer det noe inni helvete mye. Vanskelig og få sentret dem 100% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 11, 2009 brukt tema spacere ved diverse anledninger i 3 år, og aldri hadd vibrering pga det Litt mer pain og montere de da, men det går greit bare en får "teken" på det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 11, 2009 En bitteliten tape bit på topp og bunn mot dekkcenter så går det helt fint.. Har forresten vanskelig å se hvordan disse skal provosere fram vibrasjoner når de ikke har noe tyngdepunkt å snakke om.. (jada, monterer du den skeivt har du kanskje 1g noen mm ute av posisjon, men det har ikke NOE å si).. Kjørt med slike i 3 år nå.. No problemas.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 11, 2009 Ja det gjør de. Takk for svar For min del blir det i tilfelle bare fra Stavanger og hjem for å unngå subbing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 11, 2009 vil ikke anbefale universal spacere. Ved 100 km/t så vibrerer det noe inni helvete mye. Vanskelig og få sentret dem 100% brukerfeil heter det brukt de i 3 år selv, både på vei og bane, og har aldri opplevd noe av det du sier, hverken i hastigheter som du nevner eller mer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 12, 2009 Nå har ikke jeg brukt slike spacere, men det er sikkert mulig å få ubalanse pga disse. Ikke at spaceren i seg selv lager ubalansen, men i og med at den ikke har sentreringsring, og felgens sentreringsring er konet. Da vil det være mulig at felgen ikke ender opp 100% i senter når du skrur igjen, fordi sentreringen vil rett og slett ikke gjøre jobben sin i og med felgen ikke ligger inntil hjulnavet lenger. Og det er en viss klaring mellom boltene og hullene i felgen også, så det er vel egentlig litt flaks om du får disse til å stemme 100% på første forsøk.. Om du er smart så skrur du selvfølgelig til boltene forsiktig og i riktig sekvens, slik blir felgen litt mer sentrert med hjelp av koningen i boltene, men det trenger ikke å bli helt bra ved første forsøk det heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 12, 2009 brukerfeil heter det brukt de i 3 år selv, både på vei og bane, og har aldri opplevd noe av det du sier, hverken i hastigheter som du nevner eller mer Da kan du komme en tur til Lillehammer og montere dem for meg så det ikke blir vibrasjoner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 12, 2009 Da kan du komme en tur til Lillehammer og montere dem for meg så det ikke blir vibrasjoner. Hvor vanskelig er det å få det til noenlunde liksom... Kan komme hit så kan jeg peke hvor du skal justere på spaceren. Kjører med sånne selv og hatt litt forskjellige spacere opp igjennom tiden. Er man nøye når man justerer så går det stort sett greit, selv i høye hastigheter. Men kan vel også skyldes litt andre ting at man merker vibrasjoner i forskellige hastigheter.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 12, 2009 Hvor vanskelig er det å få det til noenlunde liksom...Kan komme hit så kan jeg peke hvor du skal justere på spaceren. Kjører med sånne selv og hatt litt forskjellige spacere opp igjennom tiden. Er man nøye når man justerer så går det stort sett greit, selv i høye hastigheter. Men kan vel også skyldes litt andre ting at man merker vibrasjoner i forskellige hastigheter.... Har prøvd opp til felere ganger og montere dem, vasket dem reine for møkk, balansert hjulene flere ganger og sjekket alt i forstillinga. Ikke noe slitasje noen steder. Men jeg er vell sikkert dum da siden jeg ikke får det til 100% 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 12, 2009 Stig Arne kom med fasitsvaret. Sentreringen er litt konisk, så jo mer man spacer ut jo større fare er det for å få ubalanse. Derfor kan du ende opp 0,2mm ute av sentrering med 2mm spacer, men 2-3-4mm ute av sentrering med 12mm spacer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 12, 2009 Da kan du komme en tur til Lillehammer og montere dem for meg så det ikke blir vibrasjoner. money talks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...