Merkelig suselyd fra motorrom ved pådrag

Anbefalte innlegg

Hei

En litt pussig feil har dukket opp. Når jeg drar skikkelig på med bilen, så kommer det en merkelig suselyd fra motorrommet. Trodde først det var lufteanlegget det var noe krøll med, men i dag når jeg kjørte med vinduet oppe, så hørte jeg at det er noe under pansret som bråker.. :confused:

Jeg har prøvd å øke turtallet med bilen i fri, da er alt som normalt..

Noen som har snøring på hva dette kan være?

Det som irriterer meg, er at jeg har hørt denne lyden før.. Hehe..

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ryker bilen sort? (regner med at det er a6 tdi det er snakk om?) mye tyder jo på en ladetrykks lekasje et sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Nei har ikke merka noe mer sot enn vanlig, men kommer litt røyk bak bilen når jeg gir bånn pinne ja.. Men trodde det var normalt?

Er en Audi A6 2000 mod. 1.9 TDI ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det suser ved pådrag så tyder det på trykk lekasje så hadde vel prøvd å fått trykktestet anlegg:) om man har ladetrykks lekasje så ryker det mere svart siden målt luftmengde blir borte på veien og man får overskudd av diesel:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Stian!

Har testa litt nå, og det er helt klart mer sort røyk ved pådrag. Er dette noe å levere bilen inn på Møller for? Eller er det lett å finne ut av selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ha sjekket slangen som går ut fra turbo om den har sprukket. Ikke uvanlig dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ialefall på 1.8 t så passer en lakkboks fint til å tette der lmm står også plugger du fast luftpistolen på en av niplene på innsugslangen og slipper forsiktig litt trykk inn i motor og hører etter om det siger ut noe sted.jeg gjorde det på min forrige b5 og fant feilen med en gang. men stian her grøsser sikkert av denne metoden,hehehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er med andre ord noe de lett kan fikse når jeg leverer bilen inn på verksted.. Må inn med den uansett.. Så gidder ikke kjase med å finne bukk og lete selv da.. De tar neppe mange kronene for å finne ut av det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ialefall på 1.8 t så passer en lakkboks fint til å tette der lmm står også plugger du fast luftpistolen på en av niplene på innsugslangen og slipper forsiktig litt trykk inn i motor og hører etter om det siger ut noe sted.jeg gjorde det på min forrige b5 og fant feilen med en gang. men stian her grøsser sikkert av denne metoden,hehehe

Funker det.. men på en tdi er det ikke noe gasspjeld i andre enden som holder på dette trykket du kjører inn:) så da må man eventuelt også blokke slangen på motsatt side også før innsugs/stopp spjeldet. problemet da er at man ikke får kontrolert om det lekker noe ut igjennom egr ventilen, siden den sitter etter innsugsspjeldet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekaniker du Stian? Hvor jobber du? Er mye utpå Nesodden, da dama er derfra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekaniker du Stian? Hvor jobber du? Er mye utpå Nesodden, da dama er derfra..

Fagtekniker på møller bil ensjø audi. :) bor ute på halvøya der sjæl ass;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ensjø, blir det langt å kjøre for meg fra Nordstrand tro? Kunne jo evt. dratt opp gulesider men du vet nå..... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tar vel ca 5 min å kjøre fra nordstrand til ensjø tenker jeg;) Grenseveien 65

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cool, da er jo dette nærmeste Møller for meg da. Stikker innom der i morgen for å få en liten "takst" på hvor mye det vil koste å utbedre følgende:

Vindusheverten fremme på førersiden er noe krøll med. Ikke alltid vinduet går helt opp, og av og til går det delvis ned av seg selv, så er vel motoren som må byttes.

Utbedre trykklekasje på turbo (suselyd og sort røyk ved pådrag)

Handbrekket tar kun på ene siden, så er vel noe som må bankes løs

Aircondition blåser av og til kaldt når det er kaldt i bilen, og motsatt. Kan være noen spjeld inni dashen som henger eller som må byttes.

Så tenkte jeg at jeg skulle prøvekjøre ny bil.. Du vet ikke om de har inne Golf GTI der? Og TT er vel skjelden på prøvekjøring sånn uten videre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi har kun audi så ingen gti der men vi har en tt demobil mener jeg om den ikke er solgt. :) vindus problemet er nok ikke motoren, men brakettene som holder ruten fast i wirene som kjører ruta opp og ned, disse brekker og ruta blir litt løs slik at den kiler seg fast på vei opp i rutelistene. kjør ruta halvveis ned og prøv å løft den opp og ned i forkant og bakkant:) om det er det som er problemet så kan man løfte den opp og ned litt, som om den er løs liksom. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, trodde det var VW der og..

Skulle prøvekjøre en Audi TT FSI når jeg bodde i Trondheim, men så ble det aldri tid.. :(

Skal løpe ut å teste dette du sier her med det samme! :)

Hvordan er det det funker på Møller når man har en liten smørbrødliste med feil, slik som jeg har..? Kan man få en pris før man leverer bilen inn da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får en pris på de feiene vi veit hva er så avtaler vi en pris på feilsok på de andre tingene, gjerne en max pris vi kan feilsøke opp til:) så tar vi ikke betalt for mere tid enn vi bruker.. men da har vi en grense vi har avtalt så det ikke blir dyrere enn prisen du har skrevet under på ved levering:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres bra ut ja! :)

Var ute å dro å sjekka litt nå. Vinduet kjennes kanskje litt løst ut, men ikke veldig.

Men kommer utover dit i morgen.. Så får en av dere sett på det :) Det som er mest akutt for mitt vedkommende er å få fiksa vinduet og den suselyden, som denne tråden handler om :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jupp:) hender også at det er rust i strømpene til wirene til vinduet også, går tregt da også. kan bli med ut å se jeg;) står bak nest bortserste verksted port til venstre (den med sotede ruter) korthåret kar med noe tattoveringer:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg bare huke direkte tak i deg? Trodde man måtte via den jævla skranken jeg.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer stadig folk innom som vi er ute å titter på bilene til så det er null problem, så kan jeg bare bli med deg inn å sette opp en time etterpå eventuelt:) kundeservice vettu;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det fårn si.. Kan jeg bare spasere rett inn i garasjen der du står da? Trodde Møller var litt strikt på slik :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egen port jeg så er bare å tusle inn:) ser du meg ikke så bare å spørre etter stian:) får lov av meg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jøss, men da ses vi i morgen! :)

Mye å gjøre der borte nå? Tenker på hvor lang tid det normalt tar før bilen kan tas inn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spørs litt hva det er men en ukes tid venting er det ofte, om det ikke er noe ledig innimellom:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.