Anbefalte innlegg

Hei

Har en VW Vento 96-mod.

Dekk på bilen er 215/45-17"

Jeg har montert dette Senkesettet:

ASP=5977629[O]amp;Type=VW[O]amp;Model=Vento[O]amp;Year=1996[O]amp;Varegruppe=0552]Weitec Ultra-GT 60/40mm

Etter det så er bilen lavere på høyre side foran enn venstre side og på venstre side bak enn den er på høyre side :S

Dekkene er litt borti skjermen innimellom også, men skal gå ned til 195/45-16 når jeg får penger :)

Laster opp bilder av bilen i morgen så dere kan se bedre.

Håper dere kan hjelpe meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du har montert rett demper på rett plass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du har montert rett demper på rett plass?

Med mindre det er forskjell på demper på høyre og venstre side så har jeg montert rett demper på rett plass :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært borti samme prob på en passat jeg hadde. Kjøpte FK justerbart og måtte justeres ned mere på ene siden bak, enn på andre siden for at det skulle bli likt. Vet ikke hvorfor, og gadd ikke bry meg=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Lars E. Johansen fra telemark, mener å huske at han var borti noe av det samme med ett senkesett fra NBS? KAN være jeg husker feil dog..

Og med at dette bare er SENK ikke justerbart så er det ikke noe å justere på om du har montert dempere\fjører riktig..

Edit: Sjekk denne tråden og se om det er samme problematikk: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=94537

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har disse bilene panhardstag? Kan hende det er den som gjør det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har disse bilene panhardstag? Kan hende det er den som gjør det ;)

Nei, panhardstag kan ikke gjøre bilen høyere/lavere på en av sidene. Det det derimot KAN gjøre er å forskyve hjulet på ene siden av bilen når bilen blir senket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte justere min litt opp på høyre side, da bilen min ble skjev. Tenkte ikke mer på det, og den virker veldig balansert og fin å kjøre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han har framdeles ikke justerbart senkesett, så der er ikke noe å justere på det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette er normalt. Jeg har en golf 3 syncro og da stikker hjulet ca 0.7 cm mer fremme på venstre siden og jeg måtte senke nesten 3cm mer på høyresiden fremme. Bak er stikker og hjulet lenger ut på ene siden, men ikke så mye som fremme. Mener Lasse Nordhus og hadde dette problemet på en Vento.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har på en måte hatt tilsvarende problem på min 94 modell Vento.

Prøvde å sette på 25mm spacere bak, det gikk bra på v side men ikke på høyre. Der var hjulet lengre ut enn på motsatt side...

Vet ikke hvorfor men det subbet så fælt så jeg måtte ta de av igjen uansett: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det vel ikke sideskjevhet hjul/karosseri det snakkes om, men høyde forskjell bakke/karosseri?

Det kan komme av at fjærene ikke har satt seg skikkelig enda. Men at den er lavere på høyre frem, og venstre bak tyder på at selve bilen er skjev?? det er jo diagonalen jo, ikke en side bare.

Må gjerne noen andre, som kanskje har utdanning innenfor området kommenter dette, men jeg har vanskelig for å se at den kan være lavere på diagonalen samtidig, uten at det er en skjevhet et sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fjørene sitter riktig i skålene? slik at f.eks at i den ene skåla så sitter fjøra feil, og dermed gir bilen ett lite løft på ene sida?

bare en tanke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Takker for mange fine svar :D Fjærene sitter ordentlig i skålene, det har jeg sjekka.. Kan jo også være det som noen nevner her at den ikke har satt seg ordentlig enda, så får vel gi den noen dager bare for å se om det er så enkel løsning på problemet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.