#1 Skrevet August 12, 2009 En lille fortelling om en A6 som trengte litt vedlikehold som da viste seg og trenge mye. Bilen en 2003 model 180000 km med en 1,8T AWT motor og Multitronic girkasse. Det hele begynte med at olje lampen kom på periodisk fik anbefalt her på forumet og skifte olje pumpe. Jeg gik i gang fik ned forstillingen ( Tak til en og aen her på forument som tipset meg om at det var veien frem for denne jobb) av med bunpannen no problem eller neste no problem glemte de to bolterne inne ved svinghjulet. Av med pumpen det er litt trikki og få av denne men det lader seg gjøre uten og demontere kjeting strammer eller tannhjul: klø :. Da jeg lå under bilen og skrute fik jeg en dråbe kjølevann i hodet og begynte og se etter lekasje og ja det kom selvfølgelig fra vann pumpen så da var det bare og fortsette demonteringen. Av med stødfanger av med olje kjøleren av med AC radiatoren, Av med intercooler og slanger her begynte neste vedlikeholds jobb for her kom det en halv litter olje ut = Turbo haveri på gang: gråter :. Så temkte jeg som så nu er jeg i gang med og fikse alverdens så kan jeg like godt ta den helt ut har set at når jeg starter bilen om vinteren røyker den en del = morkne ventil tettninger: bh :. Av med register og av med topp deksel og ut med kamakslinger ut med ventil løftere. Deretter startet jobben og demontere Turbo. de 3 bolter mot katalysatoren gik helt smertefritt da jeg hade dette av i vinter da jeg skifter eksos anleget til 2,5 " fra kat og ut (BSR) etter og ha demontert luft filter boks ETC. De neste 3 bolterne mot eksos manifold var et helvete her knakk en bolt nede i Turboen en fik jeg ut uten problemer den siste den som sitter helt inne under toppen var selvfølgelig et helvete men fik den ut til slutt men halvparten av gjengerne står igjen nede i turboen: bråk :. Da var det av med alle slanger mot turbo no problem og ja Turboen er gåen det er minst 5 mm slak i lengde retningen og jeg han se olje i blåser siden. I dag får jeg deler så kan jeg starte montering. Her starter jeg med ventil tettningerne jeg er sikker på at det ikke blir lett for det er trangt som f.... oppe i der. Glemte en ting da jeg to av fronten så jeg at girkasse olje filteret aldrig har vert skiftet: mad : takk til møller bil og snikker verksted som ikke har skiftet denne når de skiftet ATF oljen. Denne var ikke billig 2+ K bare for filter delen: gråter : Er der nogen som trenger tips rundt denne motor etc må dere bare ta kontakt jeg skal skrive videre i morgen tidlig og forhåbenlig vis er registeret på plass i kveld. Skal at litt bilder av kaoset i garasjen. MVH Anders. Akurat nu er min følelse for denne bil i retningen av dette:bs: Men intet vare evig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...