#1 Skrevet August 12, 2009 Der slutta den og virke oxo: mad :. hva kan ha skjedd? Er det noen sikring på dette? Rivd av dørpanelet og ser det er luftstyrt. Pokkers bil: bråk :. når jeg vrir om låsen hører jeg den virker, men låser bare denne døra, ikke de andre. Er det flere sikringer en den i dashen på bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 12, 2009 Sjekk bilen din med Vagcom. Anbefaler at du legger inn bilmodell og bosted i profilen din (og du har glemt å ta store bokstaver i navnet ditt også..). Så kan du kanskje få hjelp av noen som bor i området ditt. Går vaakumpumpen? Reagerer den på låsing og åpning? Lager den lyd er det ikke sikringen. Da er det heller en vaakumlekkasje eller noe. Sjekk at alle dørene dine er igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 12, 2009 (endret) Da har jeg hatt ute selve styringen som sitter bak dekselet i bagasjen. Dette fant jeg ut, når jeg låser kommer det bare et pff. Men når jeg låser opp går pumpa. Drar jeg ut vacumslangen fra motoren og blåser i denne låser dørene. Setter på slangen igjen og låser opp med nøkkelen. Da funker det fint. Ergo, den låser ikke, kun låser opp. Så regner med at selve styringen er kaputt, dvs den som veksler mellom blås/sug på pumpen. Høres dette mye feil tenkt ut? Er det noen som har en slik liggenes som selger billig? Har blitt brukt litt for mye peeng på bilen allerede se så er snart helt blakk. Usj. Åssen legger jeg til bilder i tråden? Fikk ikke det til jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 25, 2009 Da er det montert inn ny pumpe men funket det: NEI. Hvor i h....te ligger feilen da? Må man faktisk bytte ut hele bilen når det er noe som slutter virke.Har jo bytta halve motoren snart pga rykkinga ved turbotrykk men den er oxo like jævlig. Kunne faktisk snart ha kjøpt meg en bmw e30 for alt det jeg har brukt på denne bilen UTEN at det har nyttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2009 Kanskje roe ned "tonen" din et par hakk så kanskje folk gidder å svare... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2009 Har vært borti på disse bilene at det har kommet fukt nedi kontakten til sentrallåspumpa, og det har blitt irr i kontaktene, og det har resultert at en pinne har knukket og dermed ikke får kontakt lenger. Er ikke lenge siden jeg byttet pumpa og den ene stikkeren med nye ledninger på en A4 99mod... Så mitt tips, sjekke stikkerne dine nøye og se om de er grønne, eller om det sitter igjen en pinne i dem.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 26, 2009 Kanskje roe ned "tonen" din et par hakk så kanskje folk gidder å svare... Hehe, ja.... Men dette er faktisk den bilen jeg har hatt størst/mest problemer med. Og jeg har sikkert hatt 4-500 biler.Greit at ting ryker, men er så demotiverende når en bytter og bytter deler som faktisk koster mye penger til ingen nytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 26, 2009 Har vært borti på disse bilene at det har kommet fukt nedi kontakten til sentrallåspumpa, og det har blittirr i kontaktene, og det har resultert at en pinne har knukket og dermed ikke får kontakt lenger. Er ikke lenge siden jeg byttet pumpa og den ene stikkeren med nye ledninger på en A4 99mod... Så mitt tips, sjekke stikkerne dine nøye og se om de er grønne, eller om det sitter igjen en pinne i dem.... Disse er i "mint condition" som det heter. Ikke noe irr ol. Kontaktene er hele og blanke. Prøv og sjekke litt med hayens boka,men den tar seg bare av bytting av pumpen osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 26, 2009 Er det noen som har en sprengskisse ol over dette systemet?Evnt en link til en side som kan vise hele nettet med alle komponenter? Begynner lure på om det kan være noe med kontakt ol i selve dørlåsen? For når nøkkelen vries til låst stilling må det jo være en form for bryter ol som blir involvert og sender beskjed til pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 26, 2009 Er det noen som har en sprengskisse ol over dette systemet?Evnt en link til en side som kan vise hele nettet med alle komponenter? Begynner lure på om det kan være noe med kontakt ol i selve dørlåsen? For når nøkkelen vries til låst stilling må det jo være en form for bryter ol som blir involvert og sender beskjed til pumpa. Hva skjer om du trykker på sentrallås-knappen innv på døra? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 26, 2009 Hva skjer om du trykker på sentrallås-knappen innv på døra? Da mener du inni døra, av med trekk osv? Hvilken del skal jeg trykke på, får ikke gjort noe mere før jeg har fått på drivaksel og fått bilen på hjulene igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 26, 2009 (endret) Da mener du inni døra, av med trekk osv? Hvilken del skal jeg trykke på, får ikke gjort noe mere før jeg har fått på drivaksel og fått bilen på hjulene igjen. har du ikke knapp for å kunne låse/låse opp bilen når du sitter inni bilen? Skal stå opp ved det innv.dørhåndtaket, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 26, 2009 Hmm, må løpe ut og sjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 26, 2009 De var kun 2 knapper til vindusheisene og regulering av speil på døra mi. Men nå har jeg fått nøkkelen til og virke på sjaførdøra oxo,her er det ikke liv i pumpa noen vei.Men på pasasjerdøra er der lyd i pumpa ved opplåsing kun. Skjønner ikke dette jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 26, 2009 De var kun 2 knapper til vindusheisene og regulering av speil på døra mi. Men nå har jeg fått nøkkelen til og virke på sjaførdøra oxo,her er det ikke liv i pumpa noen vei.Men på pasasjerdøra er der lyd i pumpa ved opplåsing kun. Skjønner ikke dette jeg Der er knappen jeg tenkte på, ikke sikkert den er på de tidligste A4'ene da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 26, 2009 den har jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 26, 2009 Stemmer det, den knappen finnes ikke på 95,96. Ble introdusert på mid-97 modeller. Min er forøvrig død 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 27, 2009 hehe,min er oxo død. Så død at den ikke er der engang.. Men lurer litt på åssen dette systemet funker.tenker da på hva som gir signaler til motoren om at bolen skal låses/låses opp. Måjovære noe som er feil der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 27, 2009 Nå kapitulerer jeg helt, nå virker plutselig sentrlåsen på bilen igjen ?? men bedre enn at den ikke virker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 2, 2009 Og nå virker den ikke lengre??????? Låsekassa på sjaførdøra er jævlig treig og vanskelig og låse-låse opp med nøkkelen.Må ta i så en nesten skulle tro nøkkelen skal knekke i dørlåsen. Det knaker i sylinderen og hele driten rører på seg inni døra. Har prøvd og smøre den opp, uten hell. Noen som har 2 sylindre med nøkkel liggenes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 3, 2009 hehe, spør kim conan, han har hatt det samme problemet med sin:) mvh bjørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...