Anbefalte innlegg

Skal ha min 06 Touran TDI på 4 år/60 000 km service.

Da jeg tok 30K-servicen betalte jeg ca. 3800 hos samme verksted (Albjerk) inkl. pollenfilter og bremseveske.

Jeg ba nå om ny vindusviskere, og ble også informert om at de også anbefalte skifte av nødboksen med dekkskum. Sa ja til det.

Og prisen på service endte opp på 6 700 kr. Synes dette hørtes vel i overkant ut. Da ugjorde vel vindusviskere ca. 400 kr og det var vel noen hundrelapper for den dekkskumboksen vil jeg tro.

Hva har andre som har hatt 60K-service for sine VAG på markeverksted betalt i senere tid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Golf TDI var på service (60000-intervall) nylig, og det kom på 4300,- ihvertfall. Ikke noen spesielle tilleggsarbeider, men stor service med skifte av motorolje, oljefilter, luftfilter, dieselfilter og pollenfilter.

30000-service var visstnok vesentlig billigere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dyrere den 60 000 servicen.. er vel også med noe mere på den servicen?

Er mye lettere og spørre service markedslederen hva forsjellen er, da ikke alle deler opp pakkene vi bruker og da står ikke alt der på bekreftelsen din.

Er flere punkter de går igjennom, er vel 470 ca for dekktett middel og 500 for viskere.

Jobber med dette selv, og har flere kunder som spør. Er litt forsjell på bilene, men mange har luftfilter og pollenfilter på 60 000 og andre ting, som gir olje osv. forsjellig fra bil til bil.

Er alltid en grunn, blir ikke bare dyrere av ingen grunn. Så ring og spør du, så får du nok svar :)

Mvh Joachim

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min Golf TDI var på service (60000-intervall) nylig, og det kom på 4300,- ihvertfall. Ikke noen spesielle tilleggsarbeider, men stor service med skifte av motorolje, oljefilter, luftfilter, dieselfilter og pollenfilter.

30000-service var visstnok vesentlig billigere.

Dette hos merkeverksted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

60k er bytte av girkasseolje om du har dsg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en PDF og ventet på e-mail når jeg kom hjem nå. Selve servicen er 4410, så videre pollenfilter til 466, bremsevæskeservice 950 og vindusviskere 414. Det skulle bli rett over 6200, så da kommer vel dekkgreia i tillegg.

Men ser på websidene til Albjerk nå at de annonserer servicen "for alle VW-modeller" til 3695 - vil vel tro det er denne de har satt opp til 4410 hos meg.

På 30K-servicen stod ikke pollenfilter som et eget punkt i bekreftelsen fra verkstedet, og prisen for selve servicen da var 3200 + bremsevæskeservicen, samt at jeg vel fikk 10 % rabatt på hele greia når jeg oppga VACN-medlemskap (skulle vel ellers bare være på deler hos dem, men jeg gadd ikke krangle på det akkurat). Pollenfilter ble den gang også skiftet (var begynt å lukte også den gang...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

60k er bytte av girkasseolje om du har dsg

Har ikke DSG.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hos merkeverksted?

Ja, det var på merkeverksted. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk tilbud på 60.000km fra Møller på 6.700 (se vedlegg)

Endte med at jeg tok på uorginalt verksted... (halve prisen)

Vedlegg.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke en VW dette, men når A4'en min var på 60k service, så skulle de ha mellom 11 og 13 tusen her hjemme.

Den servicen ble tatt i Sverige for 5k. (merkeverksted).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk pris på oljeskiftservice på min VW Touran fra Albjerk bil Lier (VW) før ferie, fikk servicen til litt under halve prisen på et Mekonomen verksted så valgte så klart det. Kommer nok ikke til og velge et original verksted lenger når prisforskjellen er så stor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk pris fra Møller Follo på 60k service på min (inkl. skifte av olje på haldex og bytte av pollenfilter) på 5328,28 kr. Dette var da uten bremseveskebytte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.