Anbefalte innlegg

Har ein A6 med AWT motor, motoren går bra til tider men viss eg gir full gass lader den og så gir den seg! mister turbotrykk rett og slett, hadde den på diagnose og fant at trykkfalet hadde noe med forbindelsen turbo-gasspjeld. Sjønner ikkje heilt kva som er gale!

 

Den bruker og mykje drivstoff og kom og opp på diagnose at lufteventil på drivstofftank hadde feil, noen som veit kor den sitter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sitter oppå luftfilteret ditt.

Angående feilkoden på trykkfall, så inngår alt av slanger i fra turbo og fram til innsug, så det kan være så mangt. Men hvis du ikke har byttet resirkventil enda, så kan jo dette være ett tips.

Ett annet tips er å rett og slett gå over alt av slanger helt i fra luftfilterboksen og frem til innsug, inkludert vacumslanger og oljeånding :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svar, merkelig med luftventilen, utifra det eg veit skal den hete N80 og den har eg byttet, kvifor skapes det då vakuum?

 

Skal gå over alt av slanger i dag, så får vi se, har skiftet resirkventilen til den som sitter på tt 225 hk så den skal være sterk nok, men har lagt merke til dei siste dagane at når du starter den om morgenen drar den fint og uten problem, men med ein gong du stopper og startet motoren er "helvete" løs, motoren hoster og turboen lader nesten ikkje, nesten som eg tror coilane er gåene, men kvifor drar den då når den er kald! Men sjønner enda ikkje kvifor den bruker så mykje drivstoff, nærmer seg 2 liter på mila! Er ikkje klokt!!!!! Men eg har til tider sett at ladespenningen er litt høy, noen som tror det kan påvirke noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.