Anbefalte innlegg

Jeg har en 97 mod passat 1,8 turbo som mister olje trykk, opptil flere ganger når den blir varm. Jeg har byttet olje/filter, olje trykk`s føleren.

Hatt den på diagnostikk og fant ikke noe feil:(

 

Noen som har kunskap om dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tett sil eller dårlig oljepumpe vil jeg si da...kun de som har med oljetrykket så

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt at tett sil er vanlig, men er så jævligt og få av bunn panna. har du noen triks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det vere en elektrisk feil??

Har problem med at alt i bilen blir nullstilt av og til, sånn som klokke,tripp og cd spiller. har nytt batteri og skjekket alle sikringer:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dra på et verksted og få målt oljetrykket ditt. Det er stor sjans for at det kan være sila di som er tett, og med dårlig oljetrykk tar du fort livet av motoren din!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å slippe travers ned så er det akkurat plass til du får ut bunnpanna.

Grei jobb det der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk sil i bunnpanna, må ikke av med travers for det nei.. Løsne retur-rør fra turbo, deretter alle skruene bunnpanna sitter i.. De 2 som sitter utenfor clutshuset kan være litt leie, men med rett verktøy og litt tålmodighet er ikke det noe problem.

 

Silen sitter da i bunn av oljerøret der, greiest og bytte hele røret med sil,pakninger,O-ringer osv..

 

Er ikke det problemet, ville jeg sjekket oljepumpa evt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tapp bilen for olje, fyll på disel og ta av ledningene på coilene så kjører du starteren i 10-15 sek. Gjør dette 3 ganger og tapp av disel samt bytt filter. Dette renser opp og løsner legeringer osv. Kan hende det hjelper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk sil i bunnpanna, må ikke av med travers for det nei.. Løsne retur-rør fra turbo, deretter alle skruene bunnpanna sitter i.. De 2 som sitter utenfor clutshuset kan være litt leie, men med rett verktøy og litt tålmodighet er ikke det noe problem.

 

Silen sitter da i bunn av oljerøret der, greiest og bytte hele røret med sil,pakninger,O-ringer osv..

 

Er ikke det problemet, ville jeg sjekket oljepumpa evt..

Så lenge man har langstilt motor må travers ikke av men ned bare

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.