Anbefalte innlegg

Jeg har en 89mod. Gtd som blir litt treg å starte når det er kaldt. Hva an gjøres med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en 89mod. Gtd som blir litt treg å starte når det er kaldt. Hva an gjøres med dette?

 

 

Glødeplugger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, helt klart bytte glødeplugger. Det er desverre ikke helt enkelt, da to av glødepluggene sitter bak diesel-pumpa, denne må da demonteres noe som betyr at du må ha av kamreima. Likevel, etter at jobben er gjort er du glad for at du har gjort den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du klarer å bytte tre stykker........men det er noe helt sinnsykt trangt!!!! Har klart å skifte 3 plugger på tre forskjellige biler. Den siste får ikke du skiftet uten å ta av dieselpumpa som nevnt over her. Men 3 nye glødeplugger hjelper godt på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glødeplugger ja, var det jeg regnet med. Takk for hjelpen!

 

En annen ting, bilen gikk ikke i mellom på avgass kontrollen(Eu). Jeg har stilt opp trykket på diesel pumpen, regner med at det bare er å stille litt ned igjen. Hva tror dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kom til å tenke på en ting, du burde bruke et multimeter, eller en prøvelampe, og sjekke at glødepluggene får strøm får du bruker penger på nye plugger. De styres av et termo-rele som gir strøm etter input fra en temp-sensor, og har også en kraftig sikring som sitter på torpedo-veggen. Sjekk at pluggene får strøm ved å måle på toppen av en av pluggene ved kald motor..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig her som Per skriver,følg ledningen fra den første pluggen å da skal det stå en svart plastboks på torpedoveggen. Inni der skal det være en stor smeltesikring,ser ut som en aluminium-strimmel. Hvis den er smeltet så skift den først. Den står i området rundt bremsekraft-forsterkern. Den gjorde iallfall det på Jettaen jeg hadde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På caravellen på jobb og onkel sin, samt den gamle golf3 dieselen famen hadde, etterglødet jeg alltid når det var kaldt. glød til glødelampa slukker, men hold fortsatt nøkkelen i glødeposisjon til du hører et "klikk" (du ser også at instrumenbelysningen blir sterkere). Da starter du bilen. Selv med forholdsvis nye glødeplugger måtte jeg gjøre dette på golfen for at den skulle starte "lett". Choken må selvfølgelig også være på, men husk å ikke kjøre med den inne så lenge da...

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.