#1 Skrevet August 13, 2009 Jeg har sett meg dritt lei av Bilrema sine kjipaskraller, de er like unøyaktig produsert som en Lada på slutten av måneden, en fredag ettermiddag! Gummi faller av, de slutter å fungere, tenner slipes ned osv.. Så jeg skal bruke litt peng på å oppgradere.. selv er jeg ganske keen på å få kjøpt Teng Tools sine 1/2, 3/8 og 1/4 sett, de er utrolig presise, og er virkelig designet for å kunne tåle en verdenskrig. Var ute på Tools Astrup i Godvik i dag for å sikle litt på verktøyssatsene deres, hehe.. Hva bruker dere andre til å skru med? Noen som har anbefalinger av skrallesett i de tre dimensjonene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 13, 2009 Teng Tools her i gården.Bare positivt å si om de skrallene og pipene,tåler mye juling! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 13, 2009 Jeg brukte Teng Tools, utrolig solid og godt verktøy. Veldig fornøyd med det, helt til det ble stjålet i vinter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 13, 2009 Slenger meg på rekken med Teng Tools.. Herlig verktøy som tåler juling! Biltema fungerer forsåvidt greit til bruk og kast 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 13, 2009 Da blir det nok tengtools på meg Da må jeg sjekke litt priser.. om jeg kjøper rett fra astrup og får satt det på forsvaret med kontant betaling, slipper jeg moms, får veldig god rabatt.. Men den veil. prisen deres er ekstremt høy da. Har Hellanor tengtools? Der får jeg verkstedsrabatt på en 35-40.. Kanskje det blir en bedre pris der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 13, 2009 Jeg bruker Bacho og er storfornøyd med det. På jobben er det stort sett Teng Tools vi bruker. Kanonfornøyd med begge! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 13, 2009 Bruker Bacho selv, og er kjempefornøyd! De settene jeg har, har vært med på MYE skruing, irritasjon, makt, og ingenting er ødelagt enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 13, 2009 Hmm Er ikkje heilt enig i det med teng tools, vi har sprengt samtlige skraller på jobb, og eg er elektriker so det er ikkje sleggemekanikk helder:) Eg personleg styrer langt unda Tengtools 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 13, 2009 Har selv teng tools settet med 1001 delers kitet, og det er et fantastisk verktøy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 13, 2009 kjører biltemas kvalitetsserie her, ingen problemer med det, får plenty juling det verktøyet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 13, 2009 jeg har og biltema. fikk en sånn koffert de har til 1200kr når jeg fylte 25 (altså 5 år siden) eneste jeg har klart å knekke er 17 pipa (latmannsarm med stor mann oppå) Utover det har det holdt til mitt bruk (anser meg vel som en gjenomsnittlig hobbymekaniker). Men jeg ser for meg å nytte ut skrallene da det har irritert meg mer enn en gang at de er unødvenig klumpete: bråk : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 13, 2009 En ting som skal sies da, og det gjelder alle merker: Man skal ikke bruke skralle til å ta opp noe som sitter helt forjævlig hardt og ikke til å skru igjen hardt som f...! Da må man regne med at noe ryker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 13, 2009 Hmm Er ikkje heilt enig i det med teng tools, vi har sprengt samtlige skraller på jobb, og eg er elektriker so det er ikkje sleggemekanikk helder:) Eg personleg styrer langt unda Tengtools Skal henge meg litt på denne. Har tatt ett par skraller på jobb, samt en forlenger. Men annet enn dette så funker Teng Tools utrolig bra hos oss. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 13, 2009 Sverger til Facom... Nikom AS importerer dette til Norge. Jeg har et 1/2" pipenøkkelsett som har fått ubeskrivelig mye juling gjennom 12-15år (landbruksmek bl.annet) og misbrukt til det ytterste. Brukt slegge på skrallehodet for å få pipa nedpå 1,5 meters rør som forlenger osv. Selgern fra Nikom var innom på gamlejobben, jeg hadde planer om å skru litt på bilen om kvelden så han så det gamle settet mitt. Lurte litt på hvordan jeg hadde fått det til osv. Vel, jeg fikk en ny skralle gratis, den gamle virka perfekt men han ville ha en å vise frem til kunder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 13, 2009 Bruker mye Würth verktøy. Og skralle-settene de har har jeg aldri hatt noe problemer med.. Tåler MYE juling og har godt grep. Samme vil jeg si om Bacho! Lykke til med valget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 13, 2009 Har hatt et lite snertent 3/8" TengTools pipesett m/skralle nå i 10 år. Godt fornøyd med det. Har sikkert vært litt hardhendt så skralla glipper av og til, men er å få kjøpt nye tenner/innmat til det der. Er det livstidsgaranti på TengTools..? Mener jeg sjekka en gang, men da fikk man ikke noe på slitt skralle, men fikk igjen en ny knekt forlenger og pipe..prøvde å ta opp en hjulbolt en gang.. Har også hatt en 1/2" Skralle fra Biltema nå i 2-3 år..fungerer bra den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 13, 2009 Bruker stort sett bacho jeg også men iriterer meg at skrallene ruster. Har knekt ett par også. Jobber som rørlegger og da sier det seg selv at det blir brukt i vann. Da er det utrolig kjipt at skrallene ruster. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 13, 2009 En ting som skal sies da, og det gjelder alle merker: Man skal ikke bruke skralle til å ta opp noe som sitter helt forjævlig hardt og ikke til å skru igjen hardt som f...! Da må man regne med at noe ryker... Enig i det du sier, men det hender jo man må improvisere... Et godt eksempel er feks 3/8" skralla mi fra Snap-On. Den holder selv om jeg har brukt den i fritidsbåt og mista den i bunnen av båtene (noen ganger med saltvann i bunnen) mange ganger, tredd på 60 cm langt rør i mangel av kurant latmann med rett dimensjon og ellers brukt den rimelig godt i snart 10 år...den lever fortsatt i beste velgående (stakkars). Man kan si hva man vil om at Snap-On er dyrt i innkjøp, men når det feks kommer til garantidelen hvor evnt mishandla/defekt verktøy blir bytta uten spørsmål så er kanskje ikke prisen så ille allikevel. Når jeg kommer med knekt tupp på skrutrekkeren etter å ha trodd at det var et brekkjern, blir det fiksa med et smil og beskjed om at man får kjøpt brekkjern også På jobb har jeg brukt Stahlville, Facom, Hazet, Wurth, Tengtools, Craftsman, Mac og Snap-On, og jeg er fortsatt ikke i tvil. En ting er holdbarheten, en annen ting er passform og godstjukkelse. For meg som skrur litt innimellom er det nok helst Mac og Snap-On. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 13, 2009 Jeg bruker: Tengtols, kamaza, wurth og ironside. Fornøyd med det, ikke klart å ødelegge noe av dette så langt og det har blitt en del skruing. Men verktøyet jeg aller helst vil ha er snap-on har brukt dette som verktøy på jobb i alle år. Og dette tåler juling og samme hvordan du behandler det er det like fint. Men du verden som det koster! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 14, 2009 om ikke jeg husker feil så kommer vel faktisk pipene på biltema med 10 års garanti fra bacho.(sa hvertfall en mekaniker på jobben) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 14, 2009 jeg bruker biltema og det funker greit. eneste som er dumt er de torx skruene på skrallene som skrur seg ut og blir borte da. blir vel å handle teng tools vogn etterhvert vel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet August 14, 2009 Holder øye med en del ting fra Ebay nå, har sett meg ut Snap-on SF80 1/2 og 3/4 Om jeg kjøper dem nye og lett brukt er ikke det noe problem.. blir billigere enn å kjøpe tengtools sine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet August 14, 2009 Har teng tools 1001 settet + en haug med andre sett... Har byttet 3/8 skralle en gang på 10år, fikk ny uten spørsmål.Tools butikken her hos oss er veldig greie å ha med å gjøre. Kjøpte denne super skrallen fra england: http://www.teng.co.uk/1400-72st-teng-tools-1-or-4-inches-drive-stubby-ratchet-handle-72-teeth_1196_pd.asp Tror denne er gått ut av sortemanget i Norge,tools kunne ikke skaffe den.. Greie priser fra denne sjappa, som også tar PayPal.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet August 14, 2009 (endret) Ååh.. jeg misunner deg! Desverre betaler ikke forsvaret meg nok til at jeg kan bruke 40k (veil pris eks moms) på det der megaskapet.. men jeg og han ute på Astrup sto og preiket om det i et kvarter, hehe. Forklarte ham at jeg hadde Audi, og at det var derfor jeg trengte det.. Han ville selge meg det litt mindre heller, nemlig. Vet du om de kan sette ned verdien på pakken? Den skrallen du lenket til virker faktisk ganske bra! Nettopp noe sånt jeg trenger.. Men ble ikke så imponert over det de hadde innen 1/2 skraller da. Så der tror jeg den Snap-On saken fortsatt virker mest attraktiv! Hvem fører Snap-On i Norge? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet August 14, 2009 Jeg har en Teng-koffert kjøpt for 1200 kroner for en del år siden. Det eneste som har røket der var flexileddet, som røk ganske fort så jeg fikk nytt uten problemer, og så røk det en skralle nå for en stund siden. Ellers har det vært med på det meste. Fordelen er også at det føres av butikker som gidder å selge til privatmarkedet uten å måtte ta helt sinnssyke veiledende priser, som alle firmakunder får 40-70% rabatt på, men som en stakkars privatkunde ikke får noe som helst på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...