renovere en passat 97 mod 1,6. åpnet som sardinboks, kondømt

Anbefalte innlegg

heisann

 

pappa sin passsat 97 b5 er blitt vraket av forsikringsselskapet og jeg lurer på å kjøre den til bakers for

8000kr (minus) pluss omregistrering ca 1529kr (rett meg om jeg har feil?)

 

hendelseforløp:

bilen sto parkert og det kom en trailer med lemmen nede og åpnet bilen som en sardinboks når den svingt inn i en avkjørsel.

bilen ble presset/flyttet inn i fortauskanten og stoppet der. lemmen begynte å bygge seg inn i framdøren og beveget seg bak til baksjermen.

 

skadeomfang og takst

framdør vs

bakdør vs og

inner og ytter sjerm hs

bakfangeren

taksten ble på rett under 70000kr

 

detter er jo rellativt enkelt å fikse for en som har kunskaper til å gjøre dette.

MEN det jeg lurer på er om dette er vert å fikse?

Er det noe penger å hente på å kjøpe den ut og fikse den selv?

 

forsikringsselskapet skulle ha svar innen kl 12 måndag!

 

mvh bent eilerås aasen

DSC01202.jpg

DSC01203.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min personlige mening, om du vil ha den; Utifra at det er en 1,6, så tipper jeg bilen er "rensket" for utstyr?

 

Isåfall; En 12 år gammel Passat med en 1,6 liter i? Hadde ikke tatt meg bryet jeg hvertfall. Hadde vært noe annet om det var en litt mer spesiell bil med en del utstyr o.l........

 

Men sikkert en kurrant bil å ha til ombygging el.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk... ja kom med personlige meninger. det er jo nettopp derfor eg spør :D

 

det er nok ikke så mye utstyr på den nei!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk... ja kom med personlige meninger. det er jo nettopp derfor eg spør :D

 

det er nok ikke så mye utstyr på den nei!

 

Mye er den kjørt da?

 

EDIT; Liten kjapp tur på finn. Bare til sammenligning så får en f.eks DENNE 1,8T for 18.000,- med defekt motor.

 

Så ville regnet godt på det før jeg begynnte på noe prosjekt ja. ;) Mener bare det er enklere å bytte en motor enn en bakskjerm +++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slike får man på finn og lignende for 30- 40 tusen ca.. så er vel ikke mye å tjene på den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er veldig usikker og trur det kommer til å koste mer unødvendig tid (som eg ikke har) og detter er jo tross alt en familiebil som ikke eg kommer til å ha.

 

1,6 automat med 100hk

rett under 180 000km er den kjørt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er veldig usikker og trur det kommer til å koste mer unødvendig tid (som eg ikke har) og detter er jo tross alt en familiebil som ikke eg kommer til å ha.

 

1,6 automat med 100hk

rett under 180 000km er den kjørt!

 

Jeg TROR du risikerer å gå på en smell med den. Mistenker at total-prisen er høyere enn hva du klarer å få for den. OM du klarer å selge den for mer enn hva det koster å fikse bilen, tviler jeg på du har mangen kr igjen for arbeidet. : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok ikke fikset på den.

Bedre å bare parkere på en parkeringsplass neste gang ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp. for mye arbeid og lite å tjene på den. som dere sier. har satt fra meg ideen og heller fikse opp sciroccoen min ;) hehe

bedre plan de :D

 

takker for svar vag folk :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.