Ny clutch A4 1,8T 2002 mod

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger noen råd og synspunkter på valg av ny clutch til bilen.

Bilen er "optimalisert" av Simco i Sarpsborg, med chip, efektanlegg og luftfilter. Den originale clutchen skal tåle ca 300 nm etter som jeg forstår, den har nå begynt å streike litt.

Fikk tilbud av FMS på en ABT clutch,hvet ikke hvem som lager den, men det er den som følger med i det "settet" til ABT som jeg har planer om og montere på bilen i løpet av vinteren. Denne clutchen skulle de ha 10 600,- for pluss ca 6 000,- i montering. Har ikke den største peiling på slikt, men jeg syntes det var dyrt. ABT settet som jeg har planer om skal gi ca 260 - 280 hk, usikker på nm. :o

Så spm. blir hvordan clutch anbefaler dere for å tåle ca 280 hk og opp mot 450 nm? Om dere hvet pris på både clutch og montering hadde det vært fint!

Nytt års hilsen

Sigbjørn Røst

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen synspunkter?

Må gjøre noe med dette i morgen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes det hørtes mildt sagt sykt ut, 10k for en clutch, men hva er med? er det med trykk plate? og skal tåle over 1100nm så er det jo noe annet,

synes det er dyrt selv om det er med trykkplate.

jeg hadde hørt med et verksted som driver med clutch/brems e.l.

får jo sinter til et par lapper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For en "dailydriver" med moderat effektuttak som det du snakker om mener jeg at en litt tyngre pedal er å foretrekke framfor en kløtsj som biter veldig plutselig, dvs er av/på.

Da er organisk lamell, og sterkere trykkplate tingen!

Sach raceplate med litt ekstra klemkraft og organisk orginallamell skal gjøre susen det...

Øystein Beddari har f.eks. ett slikt kløtsjoppsett, mener jeg...

Mvh Morten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

PM sendt til Øystein..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.