04 Touran 2.0 tdi, intervaller skifte av reg reim

Anbefalte innlegg

Er det etter 90`km den skal byttes eller etter et visst antall år om ikke kjørt så langt?

Noen som vet hva reg reim skifte koster på denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

reg reim skal skiftes etter hva som intreffer først 90000km eller hvert 5år

ang pris varier det nok en del fra vilket verksted du bruker kan nok tjene litt med og ta en ringe runde,

lurt og få et skriftlig fastpris tilbud så slipper du og krangle om prisen når du skal hente igjen bilen din

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

reg reim skal skiftes etter hva som intreffer først 90000km eller hvert 5år

ang pris varier det nok en del fra vilket verksted du bruker kan nok tjene litt med og ta en ringe runde,

lurt og få et skriftlig fastpris tilbud så slipper du og krangle om prisen når du skal hente igjen bilen din

Flott! Da trodde jeg rett! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min (Touran, men annen årsmodell) står det i serviceheftet :

- Hver 150.000 bytte av tannreim - bare 4-syl med pumpedyse.

(Kontroll fra 90.000 og deretter hvert 30.000)

Men det kan være annerledes på tidligere TDI'er, kanskje? Var vel ikke pumpedyse i begynnelsen?

Hva sier serviceheftet ditt?

(Relevansen i 4-syl kan man jo lure på, finnes jo ikke Touran med noe annet....)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min (Touran, men annen årsmodell) står det i serviceheftet :

- Hver 150.000 bytte av tannreim - bare 4-syl med pumpedyse.

(Kontroll fra 90.000 og deretter hvert 30.000)

Men det kan være annerledes på tidligere TDI'er, kanskje? Var vel ikke pumpedyse i begynnelsen?

Hva sier serviceheftet ditt?

(Relevansen i 4-syl kan man jo lure på, finnes jo ikke Touran med noe annet....)

Jeg har ikke Touran, men kikket såvidt på en som var tilsalgs. 04 mod 2.0 td. 94000 km. Og eier hadde ikke gjort noe med reg reim. Han visste vel heller ikke når det skulle gjøres.... Så da gikk jeg utifra at den nok burde vært skiftet uansett når det nå er i 5 året?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke hvis det står det samme i hans servicehefte som i mitt... Men det er sikkert noen andre her som kan sjekke sitt servicehefte?

Søkte ltt:

TDI 2,0 140PS PD bis Baudatum KW21/2006 (MJ2006) alle 120.000km (Touran, Golf V, Passat 3C usw.)

TDI 2,0 140PS PD ab Baudatum KW22/2006 (MJ2007) alle 150.000km (Touran, Golf V, Passat 3C usw.)

TDI 2,0 140PS CR ab Baudatum KW10/2008 (MJ2008) alle 180.000km (Passat 3C)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.