#1 Skrevet August 13, 2009 Har en kompis som akkurat har kjøpt seg en '03 transporter 102hk Tdi. Denne går generelt dårligere enn andre han har prøvd, må ned i 2. gir i bratte bakker og slikt. Når den blir presset hardt over en liten stund, jfr. bratte bakker, så mister han det som er av turbotrykk. Da kan han bare skru av og på tenningen i fart, så er bilen som normalt, dvs den går fortsatt dårlig da. Hva kan dette være? Kan det være luftmengdemåler? Lambda? Har den N75 ventil? Noen kjente feil? Det skal sies at han har en eksoslekkasje, men den forårsaker vel ikke at bilen går dårlig? På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 13, 2009 Har en kompis som akkurat har kjøpt seg en '03 transporter 102hk Tdi.Denne går generelt dårligere enn andre han har prøvd, må ned i 2. gir i bratte bakker og slikt. Når den blir presset hardt over en liten stund, jfr. bratte bakker, så mister han det som er av turbotrykk. Da kan han bare skru av og på tenningen i fart, så er bilen som normalt, dvs den går fortsatt dårlig da. Hva kan dette være? Kan det være luftmengdemåler? Lambda? Har den N75 ventil? Noen kjente feil? Det skal sies at han har en eksoslekkasje, men den forårsaker vel ikke at bilen går dårlig? På forhånd takk. Lekkasje på noe turbotrykk? Luftmassemåler er jo også en kjent sak, men dette kan man jo måle. Prøv å lese av feil først 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 14, 2009 (endret) Jeg har en -01 Caravell konebil med samme motor (102hk ACV) som hadde samme symptom, gikk generelt veldig dårlig og null svart røyk ved hard akselerasjon. På min var det LMM som var gåen. Jeg fikk ikke turbotrykket over 0,4 og fikk opp en feilkode på dette. Jeg byttet først magnetventilen (N75) uten at dette hjalp men bilen ble som ny med ny LMM. Med Vag-COM kan du sjekke LMM ved å sammenligne log av Actual og calculated "Air Mass Flow" hvis disse avviker mye fra hverandre er nok LMM gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 14, 2009 Er det ikke "vanlig" at det lekker i fra koplingen på intercoolern? Er vel bare en type hurtigkopling mellom slange og IC og denne koplingen tettes med en o-ring og en klips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2009 Jeg har en -01 Caravell konebil med samme motor (102hk ACV) som hadde samme symptom, gikk generelt veldig dårlig og null svart røyk ved hard akselerasjon. På min var det LMM som var gåen. Jeg fikk ikke turbotrykket over 0,4 og fikk opp en feilkode på dette. Jeg byttet først magnetventilen (N75) uten at dette hjalp men bilen ble som ny med ny LMM. Med Vag-COM kan du sjekke LMM ved å sammenligne log av Actual og calculated "Air Mass Flow" hvis disse avviker mye fra hverandre er nok LMM gåen. Sjekket dette med vag-com, og det er store avvik, så er vel Lmm som er gåen da ja. Takk for hjelpen så langt gutter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...