Fusk i s4 2.2 aan ved varm motor.

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en s4 2.2t igår, og da oppdaget jeg at den sleit litt på lavt turtall av og til.

Bilen begynnte å hoppe/riste fra 1000 - 2200 rpm..

Kan det være tennpluggene som må byttes da?

Hvis det er dem, hvilke plugger skal jeg kjøpe?

Bilen er orginal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bosch F5DPOR heter pluggene som du skal kjøpe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka litt og tror ikke det er pluggene som har tatt kvelden..

Den er helt fin når den er kald, men når den blir varm så begynner den å kødde..

Føler det ikke er så mye krefter igjen da, som når den er kald.

fra 1000-2100 rpm hopper/rister den, men over det så går den jevnt!

Har sjekka plugger, lmm, bytta luftfilter, bensinfilter, sjekka vakumslanger rundt om og det er ikke blitt noen forbedring.

Har lurt litt på om det er lambda'n som gjør det?

Håper noen her har noen kloke svar på dette..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være IAT sensoren din, den står ved gass-spjeldet på høyre side av halsen på innsuget. Evt coilene dine begynner å synge på siste del av visa. Kan være litt av hvert som er feil når det begynner å kødde litt på disse motorene=\

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Men er det noen måte å sjekke om det er denne?

Det skjer når den blir rundt 90 grader, men kan gi seg og bli helt fin selv om den er 90 grader, før det kommer tilbake igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært å sjekka litt nå, og det kan tyde på at den får for mye bensin kontra luft..

Så om lmm er gåen da eller ikke virker som den skal?

Koplet den av og bilen svev helt likt, det gjorde den ikke igår da jeg tok ut kontakta.. Da ble det bare enda værre, noe som tyder på at den virker?

Bilen har merkbart dårligere effekt enn den skal ha! turboen lader som den skal, men det går ikke fremover..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd en annen LMM? Kan være den som er problemet ditt..Kjørt mye med åpent filter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke fått prøvd en annen lmm enda. kjører med orginalfilter jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette høres helt likt ut som problemet mitt... Fusket opp til drøye 2000rpm, og gikk greiere da. Jævlig irriterende på rolig kjøring.

Fikk prøve 034 coil-kit'et til Stian, og bilen gikk som en klokke. Kjøpte et selv, og ikke hatt noen problemer etterpå.

Da må feilkilden være en eller flere av disse tingene:

Plugghetter.

Coiler

ledninger mellom coil og POS

POS'ene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var 2 av coliene som hadde tatt kvelden..

Det ble bestillt nytt, før jeg visste om dette kit'et fra 034.. litt surt men overlever nok!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var 2 av coliene som hadde tatt kvelden..

Det ble bestillt nytt, før jeg visste om dette kit'et fra 034.. litt surt men overlever nok!

Hvordan fant du ut dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leverte den til møller bil hvor dem skulle ta en tilstandsrapport, så fikk jeg dem til å sjekke denne juksinga også.

Først var det 2 av coilene som hadde gått, så de ble bytta. Men etterpå så gikk den bare på 4 syl, så da fant dem ut at det ene slutt trinnet også hadde takket for seg!

Så bilen er forhåpentligvis klar til neste helg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.