Kraftig varierende ladetrykk på Audi S4 2.2

Anbefalte innlegg

Hei,

Etter å ha skiftet til åpent KN filter gikk ladetrykket opp til 1 bar (Over boost)

Men nå er noe gått seriøst galt. Lader alt fra 0.3 - 0.7 bar max.

Noen ganger når den lader kun 0.3bar så er det bare å slippe gassen og trø den inn igjen så har jeg 0,7 bar igjen. : klø : Skjekket "litt" på luft slangene men finner ingen lekkasje.

Å er helt sikker på at det ikke her noe feil med måleren (intern) da det merkes stor forskjell på 0.3 og 0.7 bar. :P

Noen ider på hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lekasje på resirk/dumpventil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Lasse

skjekke jo selvfølgelig ikke det. :P Skal ta å få skjekket resirk i morn. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du bruker den originale N-75 ladetrykksventilen er nok denne synderen.. den sitter montert nede på innsugsslangen til turboen og har 3 eller 4 tynne vakumslanger innpå seg..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Arnfinn, Takk for svaret.

Da mener du den "brune" ventilen som står helt ved innsugsslangen til turboen med 3 slanger på? Noen måte å skjekke om den er gåen?

Alle 3 vakum slangene så ut til å sitte fast. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det er 0,3-0,7bar (1,3-1,7barA) på måleren inne i bilen. Er det garantert noe med N75. Om den ikke fungerer klarer ikke motoren å få høyere trykk enn det wastegatefjæren klarer å holde.

Når den ventilen er åpen, går trykket inn i wastegaten og presser på membranet. Orginalfjæren skal klare å holde igjen 0,4-0,5bar, før den åpner wastegaten og eksosen blir rutet utenom turboen.

Når den er i orden vil den være lukket til du har fått ca 1bar (2barA), så vil hjernen gi signal om å åpne litt, så ikke trykket skal bli for høyt. Så ligger hjernen å justerer åpningen på N75, for å holde trykket så nærme 2barA som mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Stig.

Takk for infoen. Skal ta å skjekke hvor jeg får tak i en ny / fungerende N75 ventil og teste om det er den som er gåen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen stor forskjell om jeg kjøper N75H eller N75J ventil? Googlet litt rundt men den infoen som jeg fant var svært variert og motstridene. I såfall, hvor får man de rimelig? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da va N75 ventil skiftet. Å trykket ser ut til å være mer stabil på 1bar (over boost)

Men bilen ser ut til å dra dårligere på høyt turtall når man kommer opp i litt hastighet. :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da va N75 ventil skiftet. Å trykket ser ut til å være mer stabil på 1bar (over boost)

Men bilen ser ut til å dra dårligere på høyt turtall når man kommer opp i litt hastighet. :/

du kan sikkert stramme etter wg fjæra de litt med en rund eller 2 på skruen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan sikkert stramme etter wg fjæra de litt med en rund eller 2 på skruen

Skal ta en titt i morn på den. Men så det var "lite" å hente på å stramme den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på toppen av vg sitter det en skue som muligens på din er plombert enda. mitt på lokket er det et hull om du ikke ser umbrakoskruen nedi der må du borre ut plomberingen. og tro meg det hjelper på ladetrykket en del på å stramme den fjæra litt. den har en tendens til og bli litt slapp , men ikke stram for mye. 1 runde eller 2 holder sikkert. du kan jo bare prøve deg frem ved og ta en halv omdreining per test tur.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Roger,

Takk for infoen. Fant en liten guide på det i går så jeg skal ta en titt i dag. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Roger,

Takk for infoen. Fant en liten guide på det i går så jeg skal ta en titt i dag. :P

Bare hyggelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det gjort. :P Testet helt opp til 1.5 omdreininger. Ladetrykket ble det samme (1bar / 2.0 intern måler) men responsen virket litt bedre. Men fremdeles så jeg at det bare ladete med 0.5-0.6 bar til tider. Slipper gassen og trør den helt inn igjen og voila. Da lader den med 1 bar igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får prøve å nappe ut slangen fra N75 som går inn på turbinhuset...den som skaffer vacum til wg. Uten den på lader turboen max hele tiden.. Men heldigvis kutter ecu tenning når trykket kommer over 1,5 i overlading.

Klarer neppe så mye med original turbo da...

Du har kanskje litt sliten turbo? min ladet ca 1,2 med originalturboen.

Eller du har sila lekk manifold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Rolf.

Skal ta en titt rundt turboen å se hva jeg finner ut. Den lader jo 1bar når den føler for det men vet ikke jeg. :D Får vente når uværet har gitt seg så skal jeg ta en nærmere titt. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann:) Har du fått orden på bilen? Jeg har samme problemet selv. har ikke funnet ut av det enda.. Men frykter en dårlig lmm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Andreas,

Desverre har jeg ikke funnet ut enda hva som er feil. Skifte N75 ventilen men fremdeles har jeg litt variert ladetrykk. Mens andre ganger lader bilen med 1 bar. Hold meg oppdatert om du finner ut noe på din bil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjekket turbo at den ikke er på vei til og ta kvelden?; eller prøvd med org filter, igen,?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre ikke fått skjekket det Aleksander. Skal få skiftet til orginal filter igjen for vintern så jeg får skjekket det da. Turboen er jeg litt usikker på. :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.. Har du skjekket om det ligger noe feilkoder på den?

Jeg leste feilkoder på min, og fikk opp: sylindergjennkjennelse - Plusskontakt.

Dette er kamakselsensoren. Nå funker hvertfall min helt fint =) Om du kjenner noen som har samme bil, skulle du fått prøvd deres sensor for å skjekke:)

Men er litt rart at den kommer av og til, og av og til ikke. Så er godt mulig du har ledningsbrudd ett sted? Lykke til videre:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Andreas,

Takk for svaret.

Har desverre ikke skjekket for feilkode. Ser ut til å lade "ok" men kun 0.8 på overboost. Ladet 1 - 1.1 bar tidligere.

Men skal prøve å få skjekket litt info om den kamakselsensoren. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.