Worlds fastest Turbo Beetle!! (Skinne bobla, nå 8.60 @ 272km/t, film side 3)

Anbefalte innlegg

Edit: Ny rekord igjen under SCC 2010: 8,60 @ 272km/t, film på side 2:)

Edit: Ny rekord: 8.69

Edit: Ny rekord: 8.71 med film på side 2:)

I dag satt Hr. Skinne (med Jens P bak rattet) ny uoffisiell verdens rekord med boble med bunnplate på SCC på Gardemoen: rock : 9.03s @402m:evil: Top speed 256km/t

EDIT: tiden ble forbedret opp dagen etter til 9.01 dvs offisiell ny verdens rekord!!

Film kommer så fort jeg har fått lastet den opp.

Smak litt på disse talla fra Racechrono loggen:

0-100 km/t: 2,3 sekunder

80-120 km/t: 0,8 sekunder

100-200 km/t: 3,7 sekunder

Husk: dette er en registrert gatebil, godkjent med turbomotor i vognkortet: smil :

IMG_0829.jpg

Img_0814.jpg

IMG_0817.jpg

IMG_0819.jpg

IMG_0822.jpg

IMG_0824.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rått !!! Har en svoger som er luftkjølt-entusiast som er der nede i helga

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha. Det som skjedde. Så flere bobbler på vei både nordover og sørover på vei hjem fra Hamar i sta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: Ny redigert versjon:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte rykter om at det forventes tider på åttetallet imorra :P

Håper værvarslet holder stikk, for om det gjør det tror jeg det blir liv på gardermoen Raceway imorra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte rykter om at det forventes tider på åttetallet imorra :P

Håper værvarslet holder stikk, for om det gjør det tror jeg det blir liv på gardermoen Raceway imorra!

Åtteren kommer garantert! De kjørte litt tune-in i Top Sportsmann klassen på gardermoen forrige helg, da med 1,35 i 60 fots tider (mot 1,45 i på repa i dag). MEN Jens Petter var litt for ivrig på grana i dag og bygde ikke nok trykk med launchen... 0,1s bedre 60 fot = 0,2s i mål:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gårdagens tid ble backet opp i dagens første runde! 9.01! Nå begynner det å bli farlig nærme en åtter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gårdagens tid ble backet opp i dagens første runde! 9.01! Nå begynner det å bli farlig nærme en åtter...
Et hjerteslag unna en åtter da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et hjerteslag unna en åtter da ;)

Det ble med et hjerteslag unna... 9.01 er uansett nå ny offisiell verdensrekord for boble med standard bunnplate hvis jeg har skjønt det riktig:evil:

Her kommer en redigert versjon inkludert hastighets måling logget med Racechrono.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å bøye seg i støvet.....:tilber: Specs på motor ?? Sist jeg hørte noe om den var vel motor basert på en 2.1 wasserboxer blokk. Er vel skjedd litt siden den gang hehe ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.1 wasserblokk fra hva da!? porche!? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å bøye seg i støvet.....:tilber: Specs på motor ?? Sist jeg hørte noe om den var vel motor basert på en 2.1 wasserboxer blokk. Er vel skjedd litt siden den gang hehe ;)

"Basert på" er nok de rette orda ja. Motoren er en wasserboxer ja på 2789ccm

Ellers er så å si ALT modifisert eller ombygd, unik veiv bestilt på mål, stempler bestilt på mål etter Skinne spec, samme med kam etc etc. Finurlig clutch system for å komme av plata riktig uten å knuse driverk osv osv...

Turbo er en Precision Turbo med CNC maskinert impeller også denne bestilt etter Skinne spec med tanke på kombinasjonen mellom eksos/kompressor hjul, ikke noe hyllevare med andre ord.

Lista over mods er bare utrolig lang!! Og alt samme gjort av en mann som er 90% blind:tilber:

De kjørte med noe nedjustert turbo trykk i helga i forhold til bremsing dvs ca700hk+.

Bremsa som mest 850hk og 1096Nm hos VS Motor i fjor høst. Breit fint register med over 600 hk fra 4600 og fortsatt over 800hk ved 7000: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.1 wasserblokk fra hva da!? porche!? :P

Jeg er ikke inne i "flat fours" i det hele tatt, men jeg hadde for meg at det er en opprinnelig 112hk 2,1L tatt fra T3 transporter/caravelle: klø :

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Type_2_(T3)#Gasoline

Har porsche noen gang lagd boxer firer? (Jeg spør fordi jeg ikke vet, ikke for å være frekk:) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Porsche hadde firer i blandt annet 356 og 912, dog luftavkjølt.

Utgangspunktet i Skinne bobla er en 2,1 wasserboxer fra T3 Transporter/Caravelle. (Selv om det stort sett bare er motornummeret som er igjen av originalen) ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er nesten for godt til å være sant at Tor Øyvind Skinne er 90% blind med tanke på alle de sinnsyke motorene han har bygd opp igjennom tidene. Et virkelig motor-geni den mannen der....tenk deg selv å mekke motor med sveisemaske eller ekstremt mørke solbriller. :tilber::tilber::tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det er nesten for godt til å være sant at Tor Øyvind Skinne er 90% blind med tanke på alle de sinnsyke motorene han har bygd opp igjennom tidene. Et virkelig motor-geni den mannen der....tenk deg selv å mekke motor med sveisemaske eller ekstremt mørke solbriller. :tilber::tilber::tilber:

Ja det er helt rått hva han får til. Han har noen fine hjelpemidler som digitalt skyvelær med høyttaler som leser opp verdier o.l. Mest imponerende er kanskje å se hvordan han håndterer fres og dreibenk hvor han legger fingeren på dreistålet og "føler" seg frem: faint :

Men det er allikevel forståelse av hvordan en forbrennings motor fungerer som han er utrolig dyktig på!

Jeg har også fått æren av å se på en av de gamle ProStock motorene han har bygd fra scratch. (Fra den gangen Skinne Bros herjet i Pro Stock)

De også er rimelig ombygd med flytting og igjensveising av hull for topplokksbolter for å kunne porte større kanaler. Toppene har også påleggssveis/spacer for å fore-opp/endre vinkel på topp(kanaler) i forhold til blokka. Stemplene er "støpt" i etter toppen, hvor Tor Øyvind har utformet forbrennings kammeret. Tor Øyvind lager deretter en modell med leire/kit av et stempel tilpasset toppen og sender dette til statene for å få laget opp et unikt sett til akkurat den motoren: rock :

Han bygde bla en V8 lystgass motor for dragracing på denne måten i vinter:tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et fint bilde på nett fra starten på 9.01 draget:)

MG_8955_1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant et fint bilde på nett fra starten på 9.01 draget:)

Hoho, kult bilde!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag satt åtteren igjen: rock :

ET 8,96 (260km/t) under kvalet igår og 8.71 idag under elimineringa på helgens stevne på Gardermoen!!

Ikke dårlig av en liten boble med synkronisert h-gir kasse.

Her er en inboard fra tidligere i år.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste om dette på vwnorge også, utrolig mye respekt til denne karen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått kamera leveranse på døra så her kommer det inboard film:)

Gutta klarte å sette det rimelig skjevt, he he.

OBS! Filmen er fortsatt under "behandling" hos Youtube så kvaliteten blir bedre når den er ferdig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny film fra utsiden:)

Drar greit av plata: eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tjohei å det går... utrolig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nevne at Gutta satte ny Personal Best helga som var. 8.69 @ 263 km/t og dette med 0.1 dårligere 60ft enn når 8.71 draget ble kjørt.

9 dager igjen til SCC 2010 og nye muligheter.

Gutta endte foresten som nr 3 i Top Sportsman etter en liten miss i semin. De kjørte en serie på 8.77, 8.74 og 8.80. Med beste speed på 267 km/t på 8.77 draget!! 8.69 ble satt i elimineringa.

Nå begynner det virkelig og bli fart i kjerra!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nevne at Gutta satte ny Personal Best helga som var. 8.69 @ 263 km/t og dette med 0.1 dårligere 60ft enn når 8.71 draget ble kjørt.

9 dager igjen til SCC 2010 og nye muligheter.

Gutta endte foresten som nr 3 i Top Sportsman etter en liten miss i semin. De kjørte en serie på 8.77, 8.74 og 8.80. Med beste speed på 267 km/t på 8.77 draget!! 8.69 ble satt i elimineringa.

Nå begynner det virkelig og bli fart i kjerra!

Hohoho : smil : Begynner vel å nærme seg grensa for hva som er mulig for en "gammal" Boble hehe. All ære til Skinne Bros. :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.