Anbefalte innlegg

En kamerat har en Audi A6 med 2.0 16V (ja, sjelden) med KE3-Jetronic. Her sitter det en trykkregulator (grå kloss) på bensinmengdefordeleren. Når denne er plugget inn er bilen helt ukjørbar - går knapt nok på tomgang, kan såvidt kjøres om man ruser opp til 3000 rpm og kjører avgårde med bånn gass. Om jeg trekker ut kontakten til den går motoren helt fint. Har vært borti dette før, men husker ikke hva som var grunnen til at det var sånn. Det er ikke falsk luft og tenningssystemet er helt fint.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var borti noe av de samme på en 100 for lenge siden, og der tror eg de var lambdaen som var problemet..

sitter vell en trykkregulator på retursiden som blir styrt av bla lambda på ke3-jet mener eg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det ja, men etter å ha feilsøkt litt fant vi ut at problemet trolig heldigvis var så enkelt som temperatursensor til motorstyringen. Dro ut denne, og da kunne trykkregulatoren kobles inn igjen og motoren gikk fint. :) Får håpe det hjelper å bytte temperatursensor..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.