#1 Skrevet August 16, 2009 jeg har fått en ulyd bak på bilen min i det siste. kommer når jeg kjører i en bratt oppover bakke i første gir. og om jeg svinger til venstre. har tenkt på om det er en driv knute bak som holder på og takke for seg. men det er ikke den samme "klunke" lyden som det kan komme fremme ved slitt driv knute. den er mer som om at det er ett tann hjul som hopper over! om dere skjønner? så om det er noen som har vært bortig dette eller har noen forslag så tar jeg gjerne i mot det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 16, 2009 Kan høres ut som diffen er i ferd med å ta kvelden. Min begynte å komme med klunke lyd når jeg kjørte i rundkjøringer. Virket som ett klunk hver gang hjulet hadde tatt en runde. Blei bare værre på kort tid. Kjøpe ny diff er vel løsningen da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 16, 2009 Bah... Hadde virkelig håpet at feilen lå på en billigere plass... Noen som har peiling på hva en ny diff koster, evt en brukt? Eller har en ok en? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 16, 2009 ABS sensor som sitter for langt inn og tar borti ABSkransen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 16, 2009 Eller at sperra ikke er helt av... Jekk opp bilen å sjekk for slakk da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 16, 2009 det er vel rundt om 4-5 "klonke" lyder pr runde hjulet tar vil jeg si. der er den ganske lik drivknute lyden. kan jo sjekke ang sperra. har hatt problem med at den ikke har skrudd seg av før. men da lyste pæra i dasjn! og slakke er det. er ikke det standar på alle quattro da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...