vw transporter syncro topp

Anbefalte innlegg

Hei . skal fikse toppene på ein transporter td syncro 1.6l 89 mod... Det som var problemet var at det kom vann inn på eit stempel å motoren står fast , så da tenkte jeg å overhale begge toppene.. må vel ned med motoren da å greier men er vel ikkje noe problem på disse vel ? tenkte å overhale toppene i samme slengen... men hvor får jeg tak i mototrdeler til disse ?

takk for alle svar..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppene? Har du ikke R4-motor? Da får du av toppen mens motor sitter i, slik at du ser hvor ille sylindrene er.

Disse toppene sprekker lett hvis du har kjørt med for lite kjølevæske, i såfall er det stor fare for at du trenger ny topp.

Er sylindrene i tillegg rustne så er det ofte rimeligere å skaffe annen bruk motor som utgangspunkt for overhaling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppene? Har du ikke R4-motor? Da får du av toppen mens motor sitter i, slik at du ser hvor ille sylindrene er.

Disse toppene sprekker lett hvis du har kjørt med for lite kjølevæske, i såfall er det stor fare for at du trenger ny topp.

Er sylindrene i tillegg rustne så er det ofte rimeligere å skaffe annen bruk motor som utgangspunkt for overhaling.

er ikkje dette boxer 4 då ?

motor ligge bak.. er ikkje det letteste å senke motoren ned som akkurat samme som på boblene / subaru boxer 4 ? så kan eg skru med motoren på bukk ell no.. trudde det var jævli trangt nedi de derre transporterane de gamle altså.. men hvis noen har erfaringer kom med det for har aldri gjort det på disse før.. bare på subaru motor..er bare gått ca 60 tusen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.6 er ikke boxer. Det er 2.1 som har boxer motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.