Varmetråd, oppvarmede speil.

Anbefalte innlegg

I speilene på min Bora er det dårlig med varme... dette har tydeligvis skjedd mange før, og en mulighet for å fikse det er seff å handle nye speil hos vag, men dette er for lett... og koster faktisk nesten 1200(!) for to nye speilglass...

 

Tenkte å gjøre som denne luringen har gjort:

http://forums.tdiclub.com/showflat.php?Cat=&Board=UBB17&Number=651243&Searchpage=1&Main=649148

 

Spørsmålet er hvor jeg kan få tak i passende varmetråd i passende kvanta, som ikke koster like mye som nye speilglass... ?

 

Regner med dette er noe mange kan ha nytte av, rimelig standard at varmeelementene ryker i speilene når varmen i bakruta blir stående på.. de nye glassene kommer med en termobryter elns tror jeg, så dette er en god fiks, men det var prisen da... ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har en ide hvor jeg kan få tak i passende varmekabel altså?

 

Var på Møller i dag, og dobbeltsjekket prisen.. ganske nøyaktig 1100 NOK var det for to speilglass, og det er litt i overkant for meg.... ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant en dansk nettside for et par dager siden, der selger de originale VWA-deler til tilsynelatende gunstige priser. Der koster et venstre speilglass, asfærisk (vidvinkel) med varme DKK 317,50 inkl moms (som trekkes fra til utlandet).

 

http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=9743

 

Det må nevnes at jeg aldri har prøvd å bestille herfra, så om de sender til Norge eller henviser til en Norsk distributør aner jeg rett og slett ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I speilene på min Bora er det dårlig med varme... dette har tydeligvis skjedd mange før, og en mulighet for å fikse det er seff å handle nye speil hos vag, men dette er for lett... og koster faktisk nesten 1200(!) for to nye speilglass...

 

Tenkte å gjøre som denne luringen har gjort:

http://forums.tdiclub.com/showflat.php?Cat=&Board=UBB17&Number=651243&Searchpage=1&Main=649148

 

Spørsmålet er hvor jeg kan få tak i passende varmetråd i passende kvanta, som ikke koster like mye som nye speilglass... ?

 

Regner med dette er noe mange kan ha nytte av, rimelig standard at varmeelementene ryker i speilene når varmen i bakruta blir stående på.. de nye glassene kommer med en termobryter elns tror jeg, så dette er en god fiks, men det var prisen da... ;-)

 

Kva er vitsen med å gjere det sånn som han har gjort det egentlig? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til PerL for link til god side, prisene var fine der... men leter litt til etter varmetråd før jeg kaster inn håndkleet og kjøper nye speilglass.. ;)

 

Sture; poenget er vel å fikse varme i speilene, for en billig penge... 8)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du er ute etter heter kanthaltråd, og kan fåes f.eks. på gubb-dagis: http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm.asp?CatPath=Eq0q112q120q31q584&CampPath=&IsCampaign=N&NoCache=1%2F7%2F2005+10%3A27%3A04+AM&SelectedWAG=11666&COSID=6E94E2A2869141F49DFAB6281FD416C1251369 eller Elfa.se eller andre liknende steder. Pass på å regne litt på forbruket, og sleng gjerne på en effektbegrensningsmotstand. (som vil funke som thermostat) Hadde nok heller brukt et ikkeledende superlim eller liknende, regner vel med at smeltelim er 'noe' dødfødt. ;)

Det Det finnes også 'kontaktpapir' som tåler litt høyere effekt, men nå er det vel ikke meningen at vannet skal frese når det treffer speilet heller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du er ute etter heter kanthaltråd, og kan fåes f.eks. på gubb-dagis:

 

Spørsmål: Er ikke slik tråd volt-avhengig? Eller er det det su mener med at det må regnes på? Den vil jo selvfølgelig gi mere varme på 24 enn 12 volt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjertelig takk for tipset. Trodde jeg kunne katalogen til Clas godt nok, men hadde tydeligvis oversett dette... tråd ble innhandlet på lørdag, og et speil ble limt ferdig i kveld. Skal montere i morgen, så får vi se hvordan dette ble!

 

Burde nok egentlig hatt tynnere tråd en den tynneste tråden Clas har, men prøver denne... men ble ikke mange sløyfene bak på speilet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.