Anbefalte innlegg

har vudert å bytte hovedlykt på en audi 80 b3 pga heller dårlig lys..

så lurte jeg på å sette inn 90 lykter, S2 lykter eller RS2.. vis noen av disse passer..

hvor mye jobb ser jeg på her å ca pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vudert å bytte hovedlykt på en audi 80 b3 pga heller dårlig lys..

så lurte jeg på å sette inn 90 lykter, S2 lykter eller RS2.. vis noen av disse passer..

hvor mye jobb ser jeg på her å ca pris?

 

 

Det er vel omtrent samme festene på de lyktene...

 

Jeg mener det ulike kontakter fra dem du har nå til f.eks s2 lykter da.

 

Har selv byttet lykter på min 89 mod. coupe, kjøpte fra en Audi cab. og da var det annen type kontakt, men det er jo en enkel sak å fikse....

 

Men pris kan vel variere en del tror jeg, mulig noen på forumet hær som har noen lykter liggende...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det i praksis noen forskjell på lysstyrken da? Jeg kjørte med standard 80/b4 lykter før og merket ikke noe forskjell ved overgang til cab-lykter.

 

nb!bytta lykter i fjor vinter, og det er på vinteren man merker størst forskjell :)

 

mvh

ew

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noe av grunnen til at jeg vil vekk fra de orginale lyktene er at fjernlys å nærlys ligger sammen på en sliten reflektor.. noe som ikke gir meget bra fjernlys kan man si.. : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fint å bytte, men er forskjellige plugger... Men det er jo en grei sak. Fester passer, men kjøper du lykter fra S2(B4), Cab eller Rs2 må du bytte panser og, lyktene er ikke så brede pga B4 fronten(grillen som henger i panseret). 90 lykter er bolt on bare med en annen plugg... Mye jobb å byte er det ikke, fire skruer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. vet da ikke om det er verd å bytte så mye deler da..

men er nærlys å fjernlys hver for seg på 90 lyktene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi 80: Kjøre-, og parklys i hovedlykta, og blink på hjørnet.

Audi 90: Kjøre-, og parklys i hovedlykta, tåke og blink i støtfanger

Audi S2/RS2: Kjørelys i hovedlykta, parklys i hjørnet, tåke og blink i støtfanger.

 

Med andre ord så hvis du skal bytte ut 80-lyktene, må du ha mulighet for å flytte blinklyset ditt ned på fangeren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. ja.. det er vel det orginale oppsettet du har lagt frem her,

men min bil er litt ombygd dc-ice front med golf 3 blinkers som er flyttet ned i fangeren å denne bilen er hentet inn fra USA i 97 så park ligger der blink ligger orginal på disse bilene..

Det som jeg er ute etter med å bytte lykter er å separert Nær og Fjernlys

da i håp om å få noe bedre lys. for sånn det er lagt opp nå er det H4 pærer på lysene å er ikke meget fornøyd med det : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjøpte nye lykter på mekonomen til coupen min for 1 år sida,ga da ca 2300 pr stk med rabatt. er h4+h3 pære,merka sykt mye forskjell med nye lykter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. vet da ikke om det er verd å bytte så mye deler da..

men er nærlys å fjernlys hver for seg på 90 lyktene?

 

90 lykter har seperat fjærnlys ja og parklys, men ikke blinkers.. Det har du i fanger så det er bare å hive seg rundt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for all den fine tilbakemeldingen så langt på dette problemet..

blir nok 90 lykter ja, siden blinkene mine alt ligger i fangeren..

Jippi endelig noe jobb på bilen jeg ikke haddetenkt å gjøre et slag med!! : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.