#1 Skrevet August 16, 2009 Det ser ut til at turboen i min 99 a6 1,8Tq er gåen Den som sitter der har delenummer 058145703J. Bilen er chippet til 196 hk Kan jeg bruke en annen turbo som er litt større uten og chippe om? (så turboen ikke pines til daglig) Eller må jeg sette inn en orginal for og slippe og chippe den igjenn? Hva må jeg eventuelt søke på for og finne lik turbo? (tenker da på KKK sit delenummer) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2009 Bør ha ny chip om du setter i større turbo, feks K04-15 ja. A4, Passat og A6 bruker samme turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2009 Da blir det ikke noe større turbo... Hva må man betale for en orginal turbo i Norge? Og hvor kan jeg bestille det fra i USA? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2009 så det var turbo som ga ulyden? Original koster vel 10-12000. Tenkte også K04, det sammen med ny chip skulle vist gi opptil 230hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2009 Jeg har ikke klart og lokalisere lyden enda, men lurer på og bytte den uansett pga turbotrykks problemene... Er det noen butikker i utlandet som er rimelige på turbo? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 17, 2009 turboservice skulle ha 5380,- + mva. for ny bytteturbo, mens maxam-tuning.no har uoriginal til 3500 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 17, 2009 (endret) Er den turboen til maxam-tuning.no en kkk turbo, eller er det noe kina greier? Vil jo ha noe som er bra Edit: snakket med han nå og han var tom for disse.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 17, 2009 Da hadde jeg litt flaks og kom over denne på Ebay Så lenge jeg ikke blir lurt nå, så blir jo dette rimelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 17, 2009 Biltema? http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=130833 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 20, 2009 Jeg har satt på en turbo fra biltema på passaten min... er APU motor... Funker som bare det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 21, 2009 Gull Kjører du orginalt oppsett eller er bilen chippet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 21, 2009 Gull Kjører du orginalt oppsett eller er bilen chippet? Den er orginal... vet ikke åssen den er med chip... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 9, 2009 har du fått nyturboen nå eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 10, 2009 Jupp Turboen er kommet for en god stund siden, men jeg har byttet tak på huset så jeg har ikke rukket så mye annet Den ser ny og orginal ut, men jeg lurer på om den er beregnet for et par hester til... Nummeret som står på skiltet på den er på linje 1: 5304 988 0015 Linje 2: K04-015 5304 710 0507 Men det sto jo i anonsen at den var orginal til min bil, noen som kan klare opp i dette for meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 10, 2009 Dette er nok en K04-015 turbo,dvs hakket større enn din org K03. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 10, 2009 hva må til for og bruke denne da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 10, 2009 Skru den på og se? Det absolutt verste som kan skje er at bilen går i nødmodus så du må halte opp til Skedsmokorset og få deg nytt program, men dermed også sprekere bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 10, 2009 Skru den på og se? Det absolutt verste som kan skje er at bilen går i nødmodus så du må halte opp til Skedsmokorset og få deg nytt program, men dermed også sprekere bil Verste som kan skje er vel at motoren raser pga feil programvare....... Du må ha ny programvare og dyser/fpr tilpasset den nye programvaren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 10, 2009 Det er denne jeg skulle hatt da... K03-0029 model (all Power (KW/HP): 110/150) BW part no.: 5303 988 0029 OEM part no.: 058145703J Fant overgangstabell på audiworld.com Så da har de vel bare sendt feil da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 11, 2009 hvor mye kom turboen på med moms og alt? om du fikk feilsendt en original k04 istedefor k03 kan du jo ha gjort en god handel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 11, 2009 Joda, det er jo forsovidt en god handel, men skal jeg bruke den må jeg bytte en del ekstra deler som jeg ellers ikke hadde trengt og røre... (+chip) så det blir jo ikke gratis akkurat... Det er ekte Borg Warner detta ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...