Sjokkvideo mot sms bak rattet

Anbefalte innlegg

Du skriver ikke sms mens du kjører etter å ha sett denne videoen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror mange av oss må skjerpe oss på dette med mobilbruk i bil så ikke slike ulykker skjer, inkludert meg. Bruk busslommene etc.! Selv om det har gått bra hver gang man har tekstet/ringt når man kjører betyr ikke at det gjør det neste gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som pappa til en gutt på snart 2 år, er det ikke uten grunn til at jeg prøver å få inn telefon-styring på rattet i Passaten........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bruk telefon når du kjører.. Og ikke kjør Ford Ka.... Syke di videoene der ass.. Han som torpederte dem i siden var ikke helt våken han heller men.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det setter et lite støkk i meg hvertfall når jeg ser videoer som dette. Er bra dem drar det såpass langt, og bruker så mye midler på å lage disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det setter et lite støkk i meg hvertfall når jeg ser videoer som dette. Er bra dem drar det såpass langt, og bruker så mye midler på å lage disse.

Meget enig!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

slikt skulle vært sendt som reklame sent på kveldene.. folk får ett støkk i seg når man ser slikt.. iallefall jeg føler dumskapene nær på meg etter å ha sett denne. kanskje større sjanse for effekt enn bare å gjennomføre kontroller langs veien

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er siste gangen jeg sender en melding mens jeg kjører hvertfall..: oops :

Oppfordrer også alle til å kjøpe seg en hansfree, det skal hvertfall jeg gjøre nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Videoen er tatt bort, noen som har alternativ link?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker den, du må bare være gammel nok :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den funker her?

Du må vel være innlogget.

Forresten utrolig dårlig greier med at du må være gammel nok. Er det ikke bra at dem som enda ikke har fått lappen også får sett sånn som dette da? :) Men nå er det jo ikke så veldig vanskelig å se den om du ikke er gammel nok og da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis du har en som sitter vedsiden av deg er det ingen dum ting å la han/hun oppere mobilen din mens du kjører;)

greit å ha i bakhodet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tatt seg ut at en eller annen dust skulle få skrive grisemeldingene til skjøga mi ja.. mhm..

Dessuten avliver denne videoen den påstanden om at kvinnfolk er flinkere enn mannfolk til å gjøre flere ting samtidig, FAIL!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok meg selv i dette i dag, kom på videoen. Da satt jeg bare fra meg mobilen i holderen og følte meg litt dårlig på en måte : oops :

Så videoen fungerer, uten tvil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I fare for å bli pepet og buet ut, noe jeg tåler, så tør jeg påstå at disse videoene funker driiitbra de, i ca et kvartér!

De fleste, vertfall mange av oss har da mista folk vi kjenner i trafikkulykker og andre uheldige omstendigheter, og joda Gud skal vite at vi skjerper oss, en liten stund.. Gi oss to mnd og denne videoen er kommet på side 3 og vi har glemt hele greia, så er vi like ille igjen alle som en, kanskje med noen få unntak..

Men de skal uansett ha for forsøket, og stilkarakteren blir bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I fare for å bli pepet og buet ut, noe jeg tåler, så tør jeg påstå at disse videoene funker driiitbra de, i ca et kvartér!

De fleste, vertfall mange av oss har da mista folk vi kjenner i trafikkulykker og andre uheldige omstendigheter, og joda Gud skal vite at vi skjerper oss, en liten stund.. Gi oss to mnd og denne videoen er kommet på side 3 og vi har glemt hele greia, så er vi like ille igjen alle som en, kanskje med noen få unntak..

Men de skal uansett ha for forsøket, og stilkarakteren blir bra.

Forsåvidt sant..

men forhåpentligvis iløpet av 1 kvarter fra en person ser filmen,

til personen forteller om den til en annen som et kvarter senere

viser den til noen andre og iløpet av 2 mnd og veldig mange 15min/kvarterer

så har mange blitt reddet. Kanskje skulle noen ut på bil tur innen det "gjeldene kvarteret" / kvarteret de husket filmen.

Også kanskje husker vi kun filmen fra 1 til 4-5 bilturer maks ...

Men når denne filmen er på side 3, så kan folkene bak filmen

juble over 100 000 som IKKE døde grunnet et kvarter + et kvarter + et kvarter + et kvarter +++ .....

Du lever kun 1 sekund av gangen ... hele livet.

Hvert skund er unikt og intet likt...

Et kvarter er kanskje alt du trenger for å overleve..

(ikke like voldsom ulykke men jeg glemmer den aldri)

Pass på.. og for helvete bruk bilbelte !!!!!!!

Har selv blitt most av bussen, men bilbelte pluss, airbag og moderne sikkerbil

gjorde det slik at jeg kunne gå ut av bilen

med kun litt vond rygg og skrubbsår på nesen.

3940481256_1724213m.jpg

overlay.gif

Vanskelig å se men frontruten sprakk kunne gått verre. glad det gikk som det gikk. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Videoen lærer oss 3 ting,, som nevnt.. ikke skriv sms og kjør, ikke kjør ford ka.. og til slutt.. ikke sitt på med damer:) multitasking MY ASS!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må innrømme jeg var ut for en nestenulykke i vinter på tur hjem fra jobb. Kom ut på hovedveien, og skrev en melding til min samboer. Det jeg da ikke så var at det kom en syklist imot med hvit jakke, og kunne knapt se ham, og ja mørket hadde kommet så vidt, ergo vanskelig å se. Jeg måtte hive meg til venstre og nesten av veien på den andre siden, og takk gud for at det ikke kom møtende bil:tilber: Da hadde jeg nok ikke sittet her idag. Spurte mannen etterpå, og alt var ok med han, han ba meg bare fokusere mere på veien og ha god tur hjem. Den samvittigheta jeg satt med da var ikke noe godt (kunne tross alt drept ham), og kan ikke forstille meg samvittigheta hvis noe slik som på videoen hadde skjedd meg, og jeg var den "skyldige"..

Og jeg har aldri skrevet en sms siden den gang mens jeg kjører bil, og prøver å unngå å snakke i tlf mens jeg kjører. Står det en busslomme, eller så fort jeg ser en mulighet for å stoppe, så gjør jeg det og ringer tilbake..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må innrømme jeg var ut for en nestenulykke i vinter på tur hjem fra jobb. Kom ut på hovedveien, og skrev en melding til min samboer. Det jeg da ikke så var at det kom en syklist imot med hvit jakke, og kunne knapt se ham, og ja mørket hadde kommet så vidt, ergo vanskelig å se. Jeg måtte hive meg til venstre og nesten av veien på den andre siden, og takk gud for at det ikke kom møtende bil:tilber: Da hadde jeg nok ikke sittet her idag. Spurte mannen etterpå, og alt var ok med han, han ba meg bare fokusere mere på veien og ha god tur hjem. Den samvittigheta jeg satt med da var ikke noe godt (kunne tross alt drept ham), og kan ikke forstille meg samvittigheta hvis noe slik som på videoen hadde skjedd meg, og jeg var den "skyldige"..

Og jeg har aldri skrevet en sms siden den gang mens jeg kjører bil, og prøver å unngå å snakke i tlf mens jeg kjører. Står det en busslomme, eller så fort jeg ser en mulighet for å stoppe, så gjør jeg det og ringer tilbake..

Er det lov å stoppe på busstop for å skrive sms og snakke i telefon? haha, vært artig å sett trafikkbildet om alle var like fornuftige som deg.. Ville blitt mye bedre fremkommelighet for meg da vertfall :)

Får be den neste regjeringen om å sette av penger for mange fler busstop da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lov å stoppe på busstop for å skrive sms og snakke i telefon? haha, vært artig å sett trafikkbildet om alle var like fornuftige som deg.. Ville blitt mye bedre fremkommelighet for meg da vertfall :)

Får be den neste regjeringen om å sette av penger for mange fler busstop da :)

Pratet han om bare busslommer da?

synes det er fornuftig at dem som må glo på telefonen for å skrive en melding stopper jeg, så slipper dem å komme over i mitt felt og kanskje kræsje med meg.

Selv så skriver jeg fint en melding uten å se på skjermen.. ;) lykke til Iphone eiere ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mobilstopp? få staten til å lage mengder av slike :) mobilstopp er nok tingen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv så skriver jeg fint en melding uten å se på skjermen.. ;) lykke til Iphone eiere ;)

Det klarer jeg fint også, men nå har jeg bestillt iPhone : dum : Hehe :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Videoen lærer oss 3 ting,, som nevnt.. ikke skriv sms og kjør, ikke kjør ford ka.. og til slutt.. ikke sitt på med damer:) multitasking MY ASS!!!

dah.. den var teit! jenter er ikke noe verre enn gutter akkurt :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker den, du må bare være gammel nok :P

Hehe, den fungerte fint nå. Takk for komplimentet forresten. :P

Må innrømme at jeg fikk litt å tenke på nå, hender jo at man skriver en kjapp melding i fart...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.