#1 Skrevet August 17, 2009 da jeg begynner å se en ende på k-jetronik driten, så driver jeg å lurer på hiddensprut. vet det er mange tråder her inne, men tenkte jeg ville høre erfaringer med forskjellige sprut. hva treng av deler osv? regner med det er litt av ei liste for å ha alt komplett? finnes det sprut som er tilpasset 10vt der alle deler følger med? det jeg har selv er dyser fra AAN, bredbåndslambda og elektronisk boost controller, fordeler med 5 vindu. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2009 (endret) 034 har mye snacks ser jeg, dog litt dyrt. om man kjøper dette, hva mangler man da for å få en kjørbar bil? (sensorer osv osv) http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=22_41&products_id=304 hvem mapper evt 034efi her i landet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 18, 2009 Du trenger i tillegg til hiddensprut: TPS, mapsensor (er innebygget i enkelte ECU`er), vann- og lufttemperatursensor. Lage/kjøpe fuelrail til dysene og bensintrykkregulator. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 18, 2009 (endret) 034 kit'et har det meste av dette, fuelrail, dyser, vann/luftsensorer. men ikke tps, men dette har de også på 034. usikker på map sensor frister veldig med 034 kit'et, men hvem mapper og driver med 034EFI her i landet? helst da på østlandet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 18, 2009 hadde vært artig om noen her inne kjører 034efi på 10vt. noen?? som jeg forstår er 034 IIb et kit der fordeler blir brukt, henter man da signal kun hefra? svinghjul? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 18, 2009 Skal montere llb på min 10VT i vinter og vil da går for fordeler med 5 vindu.. Med llc så kjører man 5 coiler og triggerhjul på svingningsdemper feks.. Da kan du kaste fordeleren åt skogen etter det jeg har forstått.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 18, 2009 jepp, dette er slik jeg har forstått også. men IIc kit'et blir noe dyrt, er vel rundt 18 lapper for det. men det holder nok i massevis med fordelertenning for min del, blir ikke å kjøre mer enn 1bar, bare jeg blir kvitt k'jet faenskapet men har lest om 60-2 triggerhjul, hva er det? brukes det på 034efi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 18, 2009 Kan brukes sammen med llc ja.. Slipper fordeler, for spruter får signalet fra triggerhjulet og VR-sensor.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 18, 2009 hm, ok. så hva må til av signaler for å få det hele til å gå med IIb sprutet? brukes taggene på svinghjul som orginalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 18, 2009 Det er jeg ikke sikker på.. Mener det henter signalet fra fordeler.. Noen som har mere peil kan sikkert svare på det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 18, 2009 IIB har kun støtte for trigger via fordeler! og kan kun kjøre fordeler tenning, så her trengr en fordeler med 5 vindu ikke mer iic så må en til med et triggerhjul for den støtter ikke 135 trigger på veiven på 20v hvertfall og må hente signal fra fordeler med 1 vindu eller kamsensor i tillegg når en bare skal trigge via fordeler så er det masse sprut en kan bruke, ikke se seg blind på 034 hvertfall. Billig i innkjøp og dyrt å oppgradere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 18, 2009 (endret) ok, fordeler tenning duger nok fint for mitt bruk, om jeg kjøper hiddensprut, blir det først og fremst for å bli kvitt k-jet, synes 034 kit'et ser veldig bra ut, kjøper man gjennom paul guillen hjelper han til med support og tips, og det er positivt. vet det finnes mange sprut der ute, men 034 kit'et har jo det man trenger, værtfall nesten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 23, 2009 (endret) Jeg har sånn sett bare vært borti MegaSquirt og 034EFI Fordelen og ulempen jeg kan se så langt med dette er vel at MS er billig å kjøpe og er opensource. Minuset her er at du må lese deg frem til alt selv og den supporten du har, er det du finner på nettet. 034EFI er relativt dyrt, men til gjengjeld så vil jeg si det er utrolig enkelt å lære seg, mao. du trenger så å si ikke noe kunnskaper om hiddensprut ifra før for å få dette opp og gå. At du har Paul Guillen her i Norge som du kan maile eller ringe. DET er noe du kommer til å sette pris på. En annen ting er at du får 10% klubbrabatt igjennom Paul på det du kjøper. De er også behjelpelig med og endre verdi på pakken om ønskelig. Vil vel også tørre å si at 034efi ser ut til å være designet for audi femmere og dermed så har menneskene bak dette gode, brede kunnskaper om akkurat dette. _____________________ Elementære komponenter for å få IIb eller IIc til å fungere er som følger: 3-pins TPS (bosch) Vanntemp (GM) Lufttemp (GM) Triggersignal (hallgiver eller VR-sensor) Så dette med forskjellen imellom IIb og IIc: IIb er basert på å bruke hallgiveren som sitter i fordeleren. Da med 5-vindus. IIc bruker et 60-2 triggerhjul som sitter på reimhjulet Forøvrig kan du se på denne siden for å sammenlikne hva de forskjellige hjernene kan: http://www.034motorsport.com/034Stage_comparison.htm Oppgradering ifra IIb til IIc er fullt mulig via firmwareoppdateringer, om du senere finner ut å bytte EDIT: Mapping kan f.eks gjøres i Oslo, Paul sitter på mer info om dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...