#1 Skrevet August 17, 2009 Plutselig i dag etter at svigermor hadde brukt bilen min, så lyste det på esp lyse i dasjbordet, og på esp knappen. Klarer ikke og skrue på esp'en igjen. Svigermor hadde ikke lagt merke til lyset i dasjbordet, og jeg er 100% sikker på at dette ikke var der når jeg parkerte bilen før hun lånte den. Har sjekket alle sikringer, men ikke funnet feil. Hva kan det vær som er gale? Føler på meg at dette kan være dyrt og fikse...... Bilen det gjelder er somsagt en 2006 mod Touran. 2.0 Liter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2009 tyder på en feil enten i motor, instrumentpanel, rattelektronikk styreenhet eller abs/esp system:) få lest ut feilkodene med vagcom eller liknende 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2009 Bremsetrykk sensor var defekt, så Møller skal skifte hele ABS aggregatet. Men heldigvis så er ikke bilen mer en 3 år, så det koster meg ingenting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 19, 2009 Bremsetrykk sensor var defekt, så Møller skal skifte hele ABS aggregatet. Men heldigvis så er ikke bilen mer en 3 år, så det koster meg ingenting. Har vært borti den feilen selv, har btttet en del av disse aggregatene på jobb, noe drit å få luftet ut etterpå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2009 Har vært borti den feilen selv, har btttet en del av disse aggregatene på jobb, noe drit å få luftet ut etterpå... Alle pq35 chassi biler er dritt å lufte om det ikke gjøres som ELSA beskriver til punkt og prikke:) Om dette gjøres så har jeg aldri hatt noe stress med det i allefall.. men sett folk prøve på raskere måte og det funker sjeldent bra. man må være 2 personer for å få gjort dette rett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 21, 2009 Alle pq35 chassi biler er dritt å lufte om det ikke gjøres som ELSA beskriver til punkt og prikke:) Om dette gjøres så har jeg aldri hatt noe stress med det i allefall.. men sett folk prøve på raskere måte og det funker sjeldent bra. man må være 2 personer for å få gjort dette rett:) man bruker jo vas'en får å gjøre det. men det er kjedelig med 17 stegs lufte prosess eller hvor mange det er.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...