#1 Skrevet August 17, 2009 Hei Er det noen som har konkrete tall på hvor "følsom" autocheck er? Varierer det fra bil til bil? Kan man ha for høy spenning? Man vil jo naturligvis ha så liten motstand som mulig, men skal man ha en universell, så må man ta litt ekstra i For de som ikke vet hva autocheck er; det er den som sier fra når en pære går. Ikke alle biler som har det. Mest vanlig på nyere biler. Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2009 Følsomheten virker det som er veeeldig opp og ned,til og med i fra en A4 B6 -> en annen A4 B6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 17, 2009 Er det jeg og erfarer nemlig.. Faen ass, trodde Audi i det minste hadde en viss standard her.. Da må man altså selge motstander som egentlig er alt for store.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 17, 2009 Er det jeg og erfarer nemlig.. Faen ass, trodde Audi i det minste hadde en viss standard her.. Da må man altså selge motstander som egentlig er alt for store.. Ser desverre slik ut ja,hvis ikke må man prøve seg frem selv med flere og flere små motstander til det er nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 17, 2009 Jepps, og det blir for dumt.. Tror det ville blitt mange misfornøyde kunder.. Hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 17, 2009 selg med potmeter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 17, 2009 Ja det er jo et alternativ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 17, 2009 Hehe, det er egentlig ikke noe god løsning det heller. Gjelder vel å ojme originalgreiene og koble sammen noe ræl. Men det har ikke sluttbruker lyst til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 18, 2009 "autocheck" er ikke et enkelt enestående universalt system som det høres ut som her. I nyere VW f.eks sender styreenheten -J519 ut 5 små pulser som den får tilbake og derfor kan bekrefte at pæra er hel og fin. Detter er så små pulser at tråden i pæra kún vibrerer uten å gløde. Setter du derimot på xenonkitt så blir det som om at den vil slå på og av ballasten 5ganger istedenfor. Det vil med andre ord ikke hjelpe så mye med motsander i et sånnt tilfelle, der blir bare MER feil for styreenheten og det er høyere sannsynlighet for at den kutter strømmen i kretsen. Dette har btw ingenting verdens ting med can-bus signaler å gjøre, som alle vil ha det til. canbus-adapter osv osv er bare tull å kalle det. Bare så det er sagt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 18, 2009 Hei For det første, så vet jeg dette med CAN-BUS, og har irritert meg over det selv. Er Kineserne generelt som har misforstått noe der, og så har forhandlere her i norge arvet den feilen når de har kjøpt inn produktene For det andre, så er det ikke xenon-kit denne tråden var ment for, men LED-pærer. Og saken blir vel en litt annen der? Har hele tiden trodd at autocheck-systemet målte motstanden, eller noe i den duren jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 18, 2009 Om du skal gå for en skikkelig standard så ville jeg anbefalt 50W motstander. (den avlange typen med kjøleribber) Ikke under 30W ivertfall. Mindre blir alt for varme over tid. Har selv 50W og de er bare så vidt varme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 18, 2009 Jeg selger 25W motstander, og syns de blir nokså forbanna varme! Men det holder i massevis med 25w motstander på LED-pærer til interiørlys osv. Men på større LEd-pærer som f.eks de til tåkelys osv, så må man ha 50W. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...