Nye felger til S4 B5! Trenger PhotoShop hjelp!

Anbefalte innlegg

Ja, skal da handle nye felger til denne bilen:

1a02cf8739fa237d3ff64a32cff995bc.jpg

 

Jeg vil gjerne ha tips om hvilke felger folket mener er tøffe og som kler bilen.

 

Merkene jeg har å velge blandt er: DOTZ, Aez, OZ og Dezent.

 

Så, noen forslag? Om noen føler seg kallet så er det bare å komme med PS også!

 

 

Edit 06.09.09

Trenger hjelp til å PhotoShop'e to felgmodeller på bilen på bildet.

 

- DOTZ Hanzo White 19"

- DOTZ Mugello 19"

 

OBS! Felgene på bildet er 18"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et godt forslag, det som er litt dumt er at den ikke finnes i 8,5x18", må da i såfall opp på 8,5x19" men det er jo ingen uting med 19" :D vet ikke helt om jeg har helt sansen for at innersiden av eikene er lakkert sort... mulig det er vanesak?

mugello:

DOTZ%20-%20Mugello.jpg

 

Om jeg hadde hatt nyere (B7/B8) kunne jeg tenkt med Dotz Hanzo white 8,5x19"

dotz_hanzo_w.jpg

skamfet felg

dotz_hanzo_white_rx8.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser meget bra ut i virkligheten med sort på siden av eikene. Du får dem i 9x18. De Hanzo lyser plastracer lang vei mener nå jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han der Kluge med rwd golfen hadde vel Mugello på sin a4 om du klarer å finne bildene igjenn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I lista mi fra leverandør står de bare oppført i 8x17, 8x18, 9x18, 8,5x19 og 9,5x19, men det kan sjekkes ut. Hadde vært skikkelig fett å fått på 9x19" om det leveres og om det går på...

 

Hanzo er litt japse ja, men den hvite er sykt fet i virkeligheten (har kun sett den løst på vegg). Kunne kjøpt en og hengt på stua : rock :

 

Fant bildene til kluge ja, de ligger her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=782897post782897

 

Bare for andre å komme me flere forslag også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med OZ Opera i 20" ?

Syns det passer bra på B5en..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de merkene du lister opp syntes jeg at det kun er OZ som lager fine felger:

 

OZ Ultraleggera 19" i Matt Graphite

 

Ultraleggera%20in%20Matt%20Graphite.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20" utgår fordi at det blir for lite med 30 profil og med litt strekk i tillegg blir de ødelagt med en gang med veiene som er i bodø, 19" med 35 profil går til nød. Kommer til å bli litt strekk da jeg skal ha 8,5 eller 9" bredde og 225 eller 235 dekkbredde. Jeg er skeptisk til at det går med 19x9" med 235, dette må i såfall prøves. Har noen BBS 18x8,5" med 225 og det er ikke mye klaring.

 

Opera blir litt mye merce synes jeg... : klø :

 

Synes Ultraleggera ser fete ut i gold også

WEB_PORSCHE-ULTRALEGGERA-RG_C.eps.jpg

 

Jeg er ikke redd for å være litt radikal ang dette.

 

Andre alternetiv:

AEZ Lascar

AEZ Tidore dark

AEZ-Tidore-dark-Alfa-gr.jpg

Klassikeren: OZ Superturismo GT

show_image?ID=146536

kit%20de%20llantas%20oz%20racing%20super

Dotz Shuriken Gold

DOTZ-SHURIKEN-17-INCH-GOLD.jpg

Og som tidligere nevnt Hanzo i hvit...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst du bruker forskjellig forran og bak, so går det no med 19x9.5 et42 bak og 19x8.5 et35 fremme med 225x35 på alle fire, gikk ivertfall på min;)

 

Vanskeleg å finne hjul til s4 på grunn av dei altfor tjukke caliperene fremme, men eit kvart fra bbs hadde no vert pent syns eg:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst du bruker forskjellig forran og bak, so går det no med 19x9.5 et42 bak og 19x8.5 et35 fremme med 225x35 på alle fire, gikk ivertfall på min;)

 

Vanskeleg å finne hjul til s4 på grunn av dei altfor tjukke caliperene fremme, men eit kvart fra bbs hadde no vert pent syns eg:D

Ja, det er jo klart at det er fremme plassproblemet ligger. Vet ikke hvor mye din er senket? Det har vel ikke all verden å si heller da hjulet kommer mye lenger opp under fjærbelastning.

 

Har noen BBS Challange i 18x8,5", men de selges veldig billig om noen vil ha de... Byens feteste hageslangeholder? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe galt med BBS Challenge felgene?

Jeg ville muligens gått for noen felger med kant... BBS LeMans?

Aez, Dotz og Dezent er underlegen BBS i kvalitet.... OZ superturisimo er en klassiker, men jeg synes ikke b5 chassiet kler disse...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis skjermene/innpress på S4 er like som på andre A4 B5 så tviler jeg veldig på at det kommer til å gå med 9x19" med 235 dekk dessverre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis skjermene/innpress på S4 er like som på andre A4 B5 så tviler jeg veldig på at det kommer til å gå med 9x19" med 235 dekk dessverre :)

 

Problemet er at kalipterne forann bygger et par cm lengre ut enn "normalt". Orginalfelgen har ET45, men de er veldig flate og dype ut til eikene.

 

Jan: skjekk ut http://www.s4wheelgallery.com kjekk sak...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si meg veldig enig med Ronny Sunde;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe galt med BBS Challenge felgene?

Jeg ville muligens gått for noen felger med kant... BBS LeMans?

Aez, Dotz og Dezent er underlegen BBS i kvalitet.... OZ superturisimo er en klassiker, men jeg synes ikke b5 chassiet kler disse...

Mja, kan ikke si jeg er videre imponert over kvaliteten på BBS Ch'ene... Spente de opp i avbalanseringsmaskin på jobb sist fredag (for å sjekke om de var ok, tenkte å "overhale" de) og det så ikke særlig bra ut, det var én felg som var nesten bra :P

 

Får meget kurrante priser på de nevnte merkene nå, derfor det er de som er listet opp.

 

Hvis skjermene/innpress på S4 er like som på andre A4 B5 så tviler jeg veldig på at det kommer til å gå med 9x19" med 235 dekk dessverre :)

 

Som Odd Arne sier: "Visst du bruker forskjellig forran og bak, so går det no med 19x9.5 et42 bak og 19x8.5 et35 fremme med 225x35 på alle fire"

 

Vil da tro at man kan space ut 5mm forran og ennå ha klaring om man skal maxe det heeelt ut.

 

Men jeg tviler også på at det går med 9x19" forran, dette må i såfall prøves.

 

 

Svein: Takk for tips, skal sjekkes ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg måtte space ut mine felger 10mm og dei er et30, noke som begrenser litt senken, og krever alvorleg valsing:)

Har lyst på nye til neste sesong sjøl, har vurdert 9.5 på alle men det blir vel å strekke strikken en smule langt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Irriterer meg grønn på at jeg ikke har RS4 nå! Da hadde det blitt 10,5x19" round baut! Med kaaaant. Alt for høyt innpress på S4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg måtte space ut mine felger 10mm og dei er et30, noke som begrenser litt senken, og krever alvorleg valsing:)

Har lyst på nye til neste sesong sjøl, har vurdert 9.5 på alle men det blir vel å strekke strikken en smule langt..

 

men kjører du med den overnevnte kombinasjon eller 19x9.5 et42 bak og 19x8.5 et35 fremme nå da? Har du valset nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei. jeg selger mine gran turismo vis du vil ha sånne. skal ha ca 6000kr for disse. ligger en tråd om dem. de trenger en opppussing for og blir strøkne. men fungerer uten også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kjører du med den overnevnte kombinasjon eller 19x9.5 et42 bak og 19x8.5 et35 fremme nå da? Har du valset nå?

 

For å vere heilt sikker på att eg skulle slippe problem med caliperene so kjøpte eg et30 fremme, men dei tok fortsatt i caliperen, so da måtte eg space ut 10mm i tilegg, det er tydleg att desse bilene er ikkje beregnet på kant felger:(

Min bil er valset betrakteleg ut fremme for å få til dette, men visst du går for et35 so treng du nokk ikkje so mykje valsing..

 

Har 19x9.5 et42 bak med BfGoodrich 225/35 dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å vere heilt sikker på att eg skulle slippe problem med caliperene so kjøpte eg et30 fremme, men dei tok fortsatt i caliperen, so da måtte eg space ut 10mm i tilegg, det er tydleg att desse bilene er ikkje beregnet på kant felger:(

Min bil er valset betrakteleg ut fremme for å få til dette, men visst du går for et35 so treng du nokk ikkje so mykje valsing..

 

Har 19x9.5 et42 bak med BfGoodrich 225/35 dekk

Har du valset så mye at du måtte lakke opp igjen?

 

At du valgte minde innpress ble vel saken bare verre enn om du hadde valgt mer innpress og spacet ut. Da hadde du fått mer klaring til både skjerm og bremeskive da felgen hadde bygd lengre inn i stede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er valset so lakken røk, men bilen skulle hel lakeres likavel..

 

Veit att med lavere et so blir alt verre men, det var ikkje meningen å space dem ut, han som leverte felgene var "nesten " helt sikker på att kaliperene skulle gå klar med et30..

 

Menmen man lærer so lenge man har lever;)

 

God grunn til å kjøpe nye til neste år da;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.