#1 Skrevet August 17, 2009 Yhei. Bilen drar dårlig fram til 2000 omdreininger på alle gira. Tenner tydelig til temmelig presist ved 2000 omdreininger. Ikke alltid, men stort sett. Det begynte etter at jeg øvekjørte med dattera mi. Tok mange bakkestarter og sluret endel på klutsjen også i den forbindelsen. Det blei jo til at bilen "kvelte" seg noen ganger. Kan det ha blitt utløst av dette? Skal forøvrig ha registerreimskifte til torsdag på bilen, men håper det ikke er noe kostbart som har skjedd med turboen i tillegg. Forresten er det en audi 100 2.5 tdi 1993 modell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2009 Be dem om å sjekke: - timing på pumpa før demontering - tiltrekking av fremrre veivbolt. - om kilen i fornt av veiva er i ferd med å ta kvelden. Er bolten foran løs kan bråstopp banke regieter litt ut av stilling, og tenningstidspunkt blir feil. Da blir også bilen sløv og kan få turbotrykk senere enn normalt. Jeg ville personlig ikke kjørt bilen en meter før jeg visste at bolten foran ikke var løs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 18, 2009 Min a6 2,5tdi 140hk er akkurat lik,ikke noe drag før 1900omin,vet ikke om dette er normalt? men min hadde det akuratt blitt byttet register på med alle tilhørene deler på møller før jeg kjøpte den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 18, 2009 Min a6 2,5tdi 140hk er akkurat lik,ikke noe drag før 1900omin,vet ikke om dette er normalt? men min hadde det akuratt blitt byttet register på med alle tilhørene deler på møller før jeg kjøpte den Det taler jo for at register og pumpe er riktig stilt, men det er jo ikke helt sikkert. Nei, 140hk motoren skal lade ennå tidligere enn 115, så 1900 er litt i seneste laget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2009 (endret) Takker for svar. Min er 116 hk ja. Skal ikke kjøre bilen annet enn de 3 km det er til verkstedet. Da skal det bli spennende å se hva de finner ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...