Dekkdimensjon og felgdimensjon?

Anbefalte innlegg

Noen som kan svare meg på hvilken dekkbredde som går på 7.5" felger.

Har 235 på nå men ønsker å gå ned litt på dimensjonene, håpet jo på 215.

 

Kansje noen som har kunnskapen kan sette opp en liten liste fra 6" felg til 8"etc. og få den "klistret" slik at de av oss som ikke driver så mye med felg og dekk kan gå innom å sjekke at dekkene man bestiller faktisk passer på felgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diameter på felg og profil på dekkene har innvirkning på om dette passer eller ikkje.

 

Selv har jeg 195/45-14" dekk på 9" felg, så jeg kan nesten garantere (uten å vite diameter på felg og profil) at du får disse dekkene på felgen og at det vil være helt trygt å kjøre på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215 dekk på 7.5 må da være ganske greit om du ikke er ute etter noe strekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Jeg ble fortalt på en dekksjappe at man ikke fikk 205 dekk til 17" felg, er derfor jeg postet dette spørsmålet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Jeg ble fortalt på en dekksjappe at man ikke fikk 205 dekk til 17" felg, er derfor jeg postet dette spørsmålet.

 

hvilken dekksjappe fortalte deg dette da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble fortalt på en dekksjappe at man ikke fikk 205 dekk til 17" felg, er derfor jeg postet dette spørsmålet.

 

205/40-17 (mellomstore hjul) og 205/50-17 (store hjul) er da ganske populære dimensjoner. 215 bredde på 7,5" felg passer bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 205/40/17 på min A2, så det er jo bare helt utrolig hvor mange som driver dekksjapper som ikke har peil på hva de driver med.

 

215 på 7,5 tom felg går helt fin fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.