Golf II kaldstart problemer 1.8 8V

Anbefalte innlegg

Har problemer med at kaldstarten ikke virker etter motorbytte.

Etter å leita litt i dag har jeg en plugg bak sikringspanelet som jeg ikke finner ut hvor skal hen.

Har funnet ut at de tre lendningene går til både kaldstartdysa og termostaten som skal trigge den.

 

Er det noe jeg mangler her eller hvor skal den hen?

Pluggen er hvit av type hankjønn

Fargen på ledningene er to som er grønne med hvit strek og en som er rød med svart strek

kaldstart plugg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den røde\svarte ledningen skal koples til en kontakt fra den store gule© kontakten bak på sikringsboksen, kontakt C18, ifølge haynes, er også sånn på 16v, men der er det kun kontakt til den røde\svarte og ikke de grønne. Sånn som det ser ut i haynes så er det helt likt på ledningsnettet til kaldstart på 8\16v bortsett fra at de to grønne ledningene går innom den hvite kontakten på 8v.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På ledningsnettet der den gule pluggen er har jeg ingen slik hvit plugg...

Eneste jeg har der er en brun jord,rød + og en svart kontakt som er til bremsene.

Og den gule pluggen er jo til ledningsnett for lys,radiatorvifte og sånt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, du har ikke den hvite kontakten her sånn på bilde?

Kontakt_C18.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg har ikke det :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, har den på alle de 3 forskjellige ledningsnettet jeg har, men ikke stol på meg, har ikke fått start på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hvite pluggen jeg har ligner på den svarte du har der på bildet ditt bare den er hvit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den svarte jeg har på bilde er til bremselysa hvis jeg ikke husker helt feil, hvis det er den du snakker om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den svarte jeg har på bilde er til bremselysa hvis jeg ikke husker helt feil, hvis det er den du snakker om.

Stemmer det...men den pluggen jeg har fra kaldstarten er lik den svarte der bare den er hvit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.