Hvor få tak i S6 grill til A6 4F?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en S6 grill til A6'en som ikke er ebay ?

Og passer disse uten noen modifikasjoner på fronten ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du ikke vil kjøpe via eBay, er nok Møller eller Norsk Bildelsenter noen av de få som har den originale grillen vil jeg tro..

Koster flesk uansett..

Jeg kjøpte min via Møller.

Prisen var vel i overkant av 3.500,- : bh : (har fortrengt prisen)

Den passer rett på.

Om du vil spare noen kr, har jeg en S-line grill til salgs.. : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med NBS og de kunne/vil ikke skaffe den så jeg endte med å ringe Møller, som skulle ha 3.200,- for den. Får den i morgen :) Hadde egentlig tenke å sette på s-line grill, men så så jeg bilder av din bil med S6 grill og ombestemte meg, fet bil du har :tilber:

Siste spørsmål, måtte du av med fronten for å bytte grill ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med NBS og de kunne/vil ikke skaffe den så jeg endte med å ringe Møller, som skulle ha 3.200,- for den. Får den i morgen :) Hadde egentlig tenke å sette på s-line grill, men så så jeg bilder av din bil med S6 grill og ombestemte meg, fet bil du har :tilber:

Siste spørsmål, måtte du av med fronten for å bytte grill ?

Varra som..... : dum :

Hehe, takk for det :)

Var akkurat slik for meg også.. men jeg rakk å skaffe meg en S-line grill først.. : bh :

Ja, fronten må av..

Sørg for å sette et par banankasser eller no' foran fangeren når du har skrudd ut skruer i hjulbuer, på toppen av fanger i motorrommet og under bilen.. Da slipper du å ta løs ledninger og opplegg til eventuelle lyktespylere.. sett fangeren på disse to kassene, så sparer du mye arbeid.

Du trenger torx i forskjellige str..

Det er også et par muttere som er plundrete. De kommer du til fra hjulbuen. Du trenger en lang (15cm?) skjøt til skralla, og en dyp 10"'er for å få ut disse..

Om du hadde tatt turen til Holmestrand, kunne jeg sikkert hjulpet deg.. det tok meg bare 30-40 min. hele greia..

Ellers er det en drøss m gode hjelpere i Oslo-laget. Det er helt sikkert noen som kan, og gidder.. ;)

Ellers er det nok en DIY på nettet som jeg kan finne for deg..

(men i såfall du lage en tråd om bilen din her inne. : ja : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder jeg tok den-gang-da...

Motorrom (plata som skjuler disse skruene vippes av):

DSC00531.jpg

DSC00533.jpg

Muuulig det er én skrue til.. husker ikke helt..

Under bilen..

DSC00599180b-2.jpg

Bilder fra hjulbuen har jeg dessverre ikke :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du DIY'en jeg kikket på før jeg satte igang.. : ja :

Som du vil se av mine innlegg her, trengte ikke jeg å ta løs hele bunnplata, slik denne karen gjorde.. så litt forskjell er det visst på amerikanske og europeiske biler...

http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2749778

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wow.. flott DIY :tilber:

Når jeg ser slike DIY'er, mister jeg motet fra å ta bilder gitt.. hehe..

Og, som du sier.. jeg glemmer kameraet når jeg først er i gang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du delenummeret på den grillen du har montert.

Fikk hentet min i dag men der er det en firkantet åpning midt på grillen, i bunnen under skiltet, som jeg antar er til biler med diverse avanserte cruisekontroll saker o.l.

Delenummeret på min er 4F0 853 651 AK 1RR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du delenummeret på den grillen du har montert.

Fikk hentet min i dag men der er det en firkantet åpning midt på grillen, i bunnen under skiltet, som jeg antar er til biler med diverse avanserte cruisekontroll saker o.l.

Delenummeret på min er 4F0 853 651 AK 1RR

Mitt delenummer er : 4F0 853 651 AJ 1RR

Det SER ut til (etter nøye lesing av delekatalogen) at du har fått en grill for :

"vehicle with cruise control system and automatic cruise control"

Det vil vel si at det er til biler med den avanserte cruise controllen, som avstandsbedømmer til bilen foran osv. : klø :

Er det Møller som har bestilt denne til deg, er det jo bare å levere tilbake.. Det er DE som har bærsja på leggen..

Enkelt å se når de slår opp på DIN bil, om det er DEN grillen du skal ha.

Dersom DU har funnet dette delenummeret selv, får vi håpe de er geie på Møller.. :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker.

Det var Møller som fant og bestillte grillen så her har de bæsjet på leggen, heldigvis.

Var synd da jeg hadde satt av kvelden, nå må jeg vente på ny fra Tyskland :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker.

Det var Møller som fant og bestillte grillen så her har de bæsjet på leggen, heldigvis.

Var synd da jeg hadde satt av kvelden, nå må jeg vente på ny fra Tyskland :(

Kjedelige greier det der...

Ellers HAR jeg jo fortsatt S-line grillen.. : rolleyes

Som en midlertidig løsning.. eller no' ?

Hehe...

Jeg skal på antagelig på Rudskogen i morgen, så si ifra dersom det er interessant..

Kan sikkert hjelpe deg m å sette den på der. Tar det ganske så raskt når vi er 2 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, tror jeg venter på S6 grilllen :)

Mest sannsynlig blir det heller ingen Rudskogen på meg denne gangen, men takker for tilbudet.

Kanskje jeg heller kommer til Holmestrand : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er riktig S6 grill endelig i hus.

Men det dukket opp enda et spørsmål, det er en kløft inn i grillen for S6 merket, passer vanlig s-line merke der eller bestillte du et nytt ? De på møller fant nemlig 4 forskjellige s-line merker i katalogen :confused:

Skulle helst hatt noe annet en s-line da bilen strengt tatt ikke har s-line ekseriør, men what to do, bedre en å sette S6 der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er riktig S6 grill endelig i hus.

Men det dukket opp enda et spørsmål, det er en kløft inn i grillen for S6 merket, passer vanlig s-line merke der eller bestillte du et nytt ? De på møller fant nemlig 4 forskjellige s-line merker i katalogen :confused:

Skulle helst hatt noe annet en s-line da bilen strengt tatt ikke har s-line ekseriør, men what to do, bedre en å sette S6 der :)

"Emblem-festet" på S6-grillen er spesielt for S6 merket.. :(

Men jeg fikk på plass S-line merket m litt mekking bakpå grill og emblem-festet....

Min er 100% S-line innvendig, så jeg har ikke noe problem m å ha S-line i grillen.

Jeg synes jo også at det er bedre om du velger S-line fremfor S6 i hvertfall : rolleyes

Jeg "snekrer til" et nytt S-line merke for S6 grillen i disse dager..

Får vel hive ut et bilde DERSOM det blir bra.... : rolleyes

Det er ikke meg bekjent andre alternativer, om du da ikke har Quatro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke quattro heller :( men...jeg har V6'er, kanskje sette på et volkswagen V6 merke : smil :

Si i fra hvordan s-line merke modden ble da, ender vell opp med å kjøpe et slikt hvis jeg ikke finner alternativer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, har ikke quattro heller :( men...jeg har V6'er, kanskje sette på et volkswagen V6 merke : smil :

Si i fra hvordan s-line merke modden ble da, ender vell opp med å kjøpe et slikt hvis jeg ikke finner alternativer.

Bare det ikke står VW på emblemet, kan du selvsagt ta V6 merket ;)

Slett ikke dumt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se om jeg får tak i et, eneste jeg har funnet så langt sier VR6. I mellomtiden så bestillte jeg akkurat s-line merke og RS6 pedalsett på NBS så får jeg modde til merket da det bare kostet hundrelappen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se om jeg får tak i et, eneste jeg har funnet så langt sier VR6. I mellomtiden så bestillte jeg akkurat s-line merke og RS6 pedalsett på NBS så får jeg modde til merket da det bare kostet hundrelappen.

"RS6 pedalsett " ... Du har automatic da?

Hva kom det på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://cgi.ebay.co.uk/VW-GOLF-MK4---%22V6%22---FRONT-GRILL-BADGE-CHROME-RED_W0QQitemZ330354206819QQcmdZViewItemQQimsxZ20090823?IMSfp=TL090823153002r9177

eller passer det dårlig tro...er litt buet og kanskje litt for stort til grillen, må moddes endel også.

Mulig du får plass..

Men festet er et helt annet, så du må i såfall "plukke av" V'en og 6'ern og lime dem på et "emblem-feste" til S6 grillen.. det noe slikt jeg skal forsøke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var grillen montert, brukte litt over en time, men greide selfølgelig å knekke et plastikkledd (svivel sak) for spylervesken til lyktespylerene. Fronten løsnet litt plutselig... : bh :

Jaja, må av med fronten en gang til da.

s6-grill.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.