#1 Skrevet August 18, 2009 Hei. Holder på å skifte alle armene i forstillinga på Auiden. Lurer litt på hvordan jeg løsner styrestaget. Har løst den "kontramutteren" (den store blanke), og prøvd å holt igjen den mutteren bak "kontramutteren" samtidig som jeg har prøvd å skrudd styrestaget rundt, men ikke fått det til. Er det noe under den belgen som må løses for å få det til? Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 18, 2009 Under belgen finner du tannstanga med innfesting for styrestaget Rust i gjengene er nok problemet ditt! Ikke uvanlig å bytte komplett styrestag på disse forstillingene, da ytre endeledd ofte sitter bom fast, det blir da vankelig å skru løst endeleddet da det er en gummivulking inni leddet som man lett bare vrir rundt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 18, 2009 Må da kunne klare å få skrudd ut det endeleddet...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 18, 2009 Rustløser og la det stå en stund så kan du varme.. Bare husk å ta mål hvor den sto så styringa di blir rett når du setter på den nye vist du får den av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 18, 2009 Ok. Er det en mutter til på innsiden av belgen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 19, 2009 Hvordan er det indre endeleddet festet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 20, 2009 Hjelp. Får bare ikke til å skru ut den jævelen! Hvordan er det indre leddet festet? Muligt å skru av? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 20, 2009 Prøvd med varme? Måtte frem med gassveiseren på mine endeledd, men rev gjengene på ene siden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 20, 2009 Prøvd med varme?Måtte frem med gassveiseren på mine endeledd, men rev gjengene på ene siden.. Har prøvd med varme ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 20, 2009 Dette slet jeg med nå nylig også! Se etter om det sitter en liten "krans" helt inne den mutteren presset. Denne har fremdeles spenn i seg og trengs å kakkes ut. Når jeg gjorde dette løsna den med en gang. Jeg så den rett og slett ikke siden jord og drit hadde lagt seg i alle sprekker og kroker. Håper det er det samme på din, at det er det som er problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 20, 2009 Er ikke slik krans på multilink forstilling, men på eldre Audi så er det det. Sitter nok rustet fast ytre leddet ditt, da kan du skru ut hele styrestaget og forsøke og varme det i en skrustikke, varmer man det mens det sitter der er det fort gjort at tannstang mansjetten går fyken... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 20, 2009 Er ikke slik krans på multilink forstilling, men på eldre Audi så er det det.Sitter nok rustet fast ytre leddet ditt, da kan du skru ut hele styrestaget og forsøke og varme det i en skrustikke, varmer man det mens det sitter der er det fort gjort at tannstang mansjetten går fyken... Det ytre leddet sitter fast ja. Hvordan er det indre leddet festet i tannstaget da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 20, 2009 Det er skrudd inn på tannstanga. Ta av mansjetten, så ser du hvordan det henger sammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 20, 2009 som sagt under belgen sitter det indre skrudd, er nok bare å glemme å få delt yttre og indre .. kjøp nytt komplett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 21, 2009 men husk, ta hjulstilling etter skifte!! Elles spiser du dekk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 21, 2009 Stjeler tråden litt jeg. Er det noen lure tips hvordan man strammer toppen på endeleddet til fjærbenet uten at det spinner rundt. (jeg har ikke lufttrekker desverre). Har prøvd å holde igjen med alt jeg har liggende for å presse den "konede" delen opp i hullet (mothold) men uten resultat.. Hva bruker folk av metoder når man ikke har luftverktøy for hånden egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 22, 2009 Eller er jeg sjangseløs uten lufttrekker? skamløs bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 22, 2009 Eller er jeg sjangseløs uten lufttrekker? skamløs bump Jeg har satt en jekk under og jekka opp så det blir bra med tyngde på, det har fungert. Litt usikker på hvor bra det er for leddet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 29, 2009 og ny mutter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 29, 2009 De triksene jeg har brukt når det har gått rundt er følgende: * Gjøre rent kon og hullet den skal inn i. * Rense gjengene på endeleddet skikkelig. * Bruke ny mutter som nevnt tidligere. Om du bruker mutter med gummilås, kan det være lurt å mykne denne ved å skru den inn på en vanlig skrue et par ganger. * Legge på press med ei rørtang på skrå over leddet, der pilene på bidet viser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...