Noen som har gjort dette før? (Motorbytte 2,0 -> G60)

Anbefalte innlegg

Eg har vært "vågal" nok til å begynne på eit prosjekt som bare ser ut til å bli vanskeligere å vanskeligere.

Har ein 94 mod passat sedan 2.0gl som eg har puttet oppi ein 90-91 mod golf g60 motor.

Nå er alt på plass bortsett fra ledningsnett og intercooler.

Eg har komplett ledningsnett fra golfen, men når eg ser på det så blir eg bare fortvila.

ledningsnettet som var på passaten er ganske så annerledes, det er bare ein stor rund kontakt på siden av motoren der alle ledningene til motorstyringa går igjennom for så å bli fordelt utover der dei skal, på g60 ledningsnettet så er der ganske så mye mer komplisert.

Eg har hatt "proffe" folk med meg å sett på bilen men uten særli oppløftende resultat.

Snakka med verkstadsjefen på Sannes og Co, han sku sende meg koblingsskjema til begge bilene.

 

Er det noen som har tips eller råd til meg?

ev. noen som har gjort dette før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rudi sand har info`n du trenger ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann og velkommen til klubben:)

 

Bjørn Tore Inderberg her i klubben har bygd om en Passat til G60 tidligere, du kan sende ham en Pm(privat melding) :)

 

Har du fortsatt 2,0l motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann og velkommen til klubben:)

 

Bjørn Tore Inderberg her i klubben har bygd om en Passat til G60 tidligere, du kan sende ham en Pm(privat melding) :)

 

Har du fortsatt 2,0l motoren?

 

 

 

ja, har motoren, men har tatt noen deler av den, motorfester, vannslanger o.l

kan nevne at den er kjørt nesten 290k km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.