#1 Skrevet August 19, 2009 (endret) Hei Da har det seg sånn att famelyracern har stått stille i 4 mnd! Chippa (norskBilDelesenter) KN filter (BSR) 2,5" eksos fra catten. (homemade) Lang historie kort. Det startet en regndag i mai. Kjørte en søndagstur og pluttselig butta hele bilen. Eksosen sa bare Brrrrrrr og lugga fælt. gikk rett og slett skikkelig dårlig. Bensinpumpa lagde noen rare lyder, Bytta den i en biltema pumpe for og gjøre det billig i første steget. samt nytt bensinfilter fra NorskBilDelesenter. Sjekka oxo for lekk i ledninger i tanken (alt var tett) Men pumpa bråker like mye. titta på Lmm og den så ut til og ha blitt ødelagt. Chippen/tråden var knekt, så jeg kjøpte ny. Hjalp ingenting! har oxo byttet plugger så klart. NGK Så lånte jeg meg en bil til av samme type. AEB er vel motorkoden. Bytta: Lmm, Lambdasonde, Tenningsfordeler tingen som sitter v luftfilteret. Resirken. N75 ventil. Har sett over: Alle vakumslanger, koblinger i motorrommet(ledinger) og alt ser ut til og funke. Cat(borra 3 hull på 1cm ca) Fram til nå gikk bilen FINT på tomgang var bare lugging og lite ladetrykk. vikra som bilen fikk lite bensin! Bilen døde litt når man pressa fjøla helt inn. Men så.. Prøvde og bytte hjerne med det funka dårlig siden man må inn med hidden. Så gjorde jeg ett sjakktrix av noe teit! tok av gassspjelet for og se om det var noe der inne som kunne bli gjort rent, så jeg dro ut en føler som det var litt olje på. rensa den. MEN det jeg ikke viste var att neste ting jeg sku ta ut av spjelet satt fast i ett par ledinger. dem røyk ofc. Men fikka lappa det sammen med noe nytt. Problemet nå er att den sier Brrrr, lugger fælt og går på 350 rpm på tomgang. Trykker jeg peddalen litt fort inn på tomgang så dør den 1 sekund og kommer igjen. Da bestemte jeg meg for att verksted var tingen! Venta 3 uker på en kar som skulle ta på seg jobben med og få fart på underværket mitt. Dagen han sku hente bilen med henger så sku jeg rydde litt i bilen. (mandag 17august) Bilen var full av vann under fører setesiden. så jeg ba ham vente til jeg evnt har fått rydda opp i dette. Da kommer spørsmålet mitt. (etter en litt lengre historie en jeg tenkte meg) Hva kan bli påvirket av vann under teppe på førersiden? Kan dette gjøre att bensinpumpa bråker litt. bilen lugger osv? Noen som har mere peil på dette? får nå står jeg fast. og ser for meg ei høy regning om jeg setter bort tralla. er litt avhengig av bil pga guttungen osv! Håper på noen smarte. Mvh fortvila passat eier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 19, 2009 (endret) Legger til att jeg har satt inn bensintrykks måler inn i bilen. jeg har 3.5bar bensin trykk på tomgang og litt under 5bar på max gass..er dette riktig? målt rett før fulerailen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 19, 2009 Har rivd ut noe av teppe idag. og sugd ut over 5 liter vann...enda ikke tørt. bilen står med 2 vifter. Har ikke hatt opp alt enda. men hva slags komponenter ligger i gulvet? noe som ang bensinpumpa feks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 19, 2009 hva med coil? Har du lest ut feillager på motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 19, 2009 Har prøvd coilene også ja. glemte og si det. Menhar sendt bilen til en som jobba hos vag før. fikk en hyggelig tlf fra en som ville hjelpe til med bilen. pussig feil det her. har vel hatt en 3-4 stk somhar sett på den og klødd seg hardt i hue. alt virker til og være iorden. men ingenting funker som det skal liksom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...