#1 Skrevet Januar 2, 2005 har et problem på min golf 1.8 88modell. når bilen er kald går den på ca 3000 o/min, greit nok. den faller også nedpå ca 1000 når den blir litt varm. men når jeg begynner å kjøre "henger den" seg opp igjen på 3000 og kanskje over. Har prøvd å bytte forgasser + sjekka alle vakumslanger, men problemet er der fortsatt. Veit mange har hatt problem med disse gassergreiene, men noen som har tips angående dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2005 Når jeg begynner å kjøre "henger den" seg opp igjen på 3000 og kanskje over. Går turtallet ned etter en stund på "tomgang"? På siden av forgasseren er det en vacumklokke med et stag som presser på gasspjeldet. Er det lekkasje i vacumslange(ne) til denne eller løse slanger andre steder er feilen manglende vacum i klokka. Når motoren er varm skal ikke akslingen fra vacumklokka berøre armen på gasspjeldet. Er dette OK ligger feilen i vokselementet i forkant på forgasseren eller i automatchoke-delen. Om du har byttet forgasser og problemet er det samme, kan man jo lure... Har du sjekket forgasserpakningen mellom forgasser og innsug? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 2, 2005 Går turtallet ned etter en stund på "tomgang"? På siden av forgasseren er det en vacumklokke med et stag som presser på gasspjeldet. Er det lekkasje i vacumslange(ne) til denne eller løse slanger andre steder er feilen manglende vacum i klokka. Når motoren er varm skal ikke akslingen fra vacumklokka berøre armen på gasspjeldet. Er dette OK ligger feilen i vokselementet i forkant på forgasseren eller i automatchoke-delen. Om du har byttet forgasser og problemet er det samme, kan man jo lure... Har du sjekket forgasserpakningen mellom forgasser og innsug? Takk for hjelp så langt. Bilen går høyt på tomgang når den er kald, for så å gå ned på normalt turtall ja. Men når jeg har kjørt et stykke ruser den seg igjen. Den vakumklokka du beskriver... når bilen "ruser" seg presser dette staget på gasspjeldet ja. Når den går normalt er dette staget inne. Pakningen mellom forgasser og innsug er ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2005 Den vakumklokka du beskriver... når bilen "ruser" seg presser dette staget på gasspjeldet ja. Når den går normalt er dette staget inne. Hmmm. Da tror jeg du har manglende vacuum, gjerne som følge av at en slange er hoppet av eller hull i en slange. Sjekk slangene bak og på undersiden av forgasseren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2005 Du kan også sjekke om du har en løs svart ledning i underkant av forgasseren, i fremkant. Denne pleier å løsne, og da får du tilsvarende symptomer som du beskriver. Finner du den kan du prøve å legge den til +12v og se om det hjelper :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2005 Du kan også sjekke om du har en løs svart ledning i underkant av forgasseren, i fremkant. Denne pleier å løsne, og da får du tilsvarende symptomer som du beskriver. Finner du den kan du prøve å legge den til +12v og se om det hjelper :-) ingen løse ledninger, men skal prøve å sette strøm på som du beskriver og se hva som skjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2005 Du kan også sjekke om du har en løs svart ledning i underkant av forgasseren, i fremkant. Denne pleier å løsne, og da får du tilsvarende symptomer som du beskriver. Finner du den kan du prøve å legge den til +12v og se om det hjelper :-) Det er den til varmeelementet du mener da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2005 Bryter inn med et lite forgasser spørsmål til. Bobla mi går ikke på tomgang når den er varm, ellers går den som en klokke. Den har derimot en Solex forgasser. Noen tips? Jeg har overhalt gasseren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 26, 2005 Den vakumklokka du beskriver... når bilen "ruser" seg presser dette staget på gasspjeldet ja. Når den går normalt er dette staget inne. Pakningen mellom forgasser og innsug er ny. Dette problemet hadde jeg også på min Jetta '86 1.8. Jeg fant ut at en av vakumslangene var løse, Jeg fant aldri ut hvor denne slangen skulle, så jeg "blindet" den ved å sette en plugg i den. Det løste problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 11, 2005 Jeg har en Pierburg 2E liggende (ikke "2E2"), noen som vet om de passer om hverandre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...